Systemadministratör till avdelningen Ekonomirelaterade tjänster,

Statens Servicecenter / Datajobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Tierp eller i hela Sverige

Statens servicecenter utformar och erbjuder tjänster inom området administrativt stöd till myndigheter i syfte att uppnå sänkta kostnader med bibehållen eller ökad kvalitet för staten som helhet. Myndigheten, med ca 420 anställda, startade den 1 juni 2012 och finns i Gävle (HK), Göteborg, Eskilstuna, Stockholm och Östersund. Vi erbjuder ekonomi- och löneadministrativa tjänster. Statens servicecenter ska verka för att antalet anställda i staten som omfattas av myndighetens tjänster ökar. Detta ställer krav på ständig tillväxt av nya kunder, ökad effektivitet och utveckling av nya tjänsteområden. Vill du anta utmaningen tillsammans med oss?

Anställningen är placerad inom avdelningen för ekonomirelaterade tjänster. Avdelningen har sex enheter med totalt ca 85 medarbetare. På den aktuella enheten Systemstöd och e-beställningar i Gävle finns ca 16 medarbetare, i huvudsak systemadministratörer.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Rollen innebär förvaltning och vidareutveckling av IT-nära eller verksamhetsnära system och att stödja verksamheten i systemadministrativa frågor mot kund.
Den huvudsakliga inriktningen är systemadministrativa arbetsuppgifter inom ekonomiområdet. Uppgifter innefattar ärendehantering, 2:a linjens support inom leverantörs- och kundfakturaflöden, routing och abonnemang. Uppgifterna innebär även registervård, kvalitetssäkring, problem- och felhantering samt leverantörsupplägg och ständiga förbättringar inom arbetsområdet.

Publiceringsdatum
2017-10-13

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Relevant akademisk examen, t ex i ekonomi, systemvetenskap eller motsvarande utbildning/kompetens
• Minst 3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom ekonomi- och/eller systemadministration
• Datavana och goda kunskaper i Microsoft Office, excel, word

Dessutom är det meriterande om du har:
• Erfarenhet av att arbeta i Visma Proceedo och/eller Agresso
• Erfarenhet av ärendehantering och support
• Kunskap om det regelverk som gäller för staten inom det ekonomiadministrativa området
• Erfarenhet av shared servicecenter

Vidare ska du:
• Ha hög servicekänsla
• Vara strukturerad
• Ta initiativ
• Vara förändringsbenägen
• Stimuleras av ett högt tempo
• Ha god samarbetsförmåga

Övrig information
Anställningen är tillsvidaretjänst på 100 %.
Anställningen är placerad i Gävle.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Välkommen med din ansökan senast 29 oktober.

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Fackliga kontakter Annika Andersson ST tel. 010-456 00 57, Håkan Alenius SEKO tel. 026-656582

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Åsa Sjödin, Enhetschef asa.sjodin@statenssc.se 010-4560270

Företag
Statens Servicecenter

Adress
Statens Servicecenter
Statens servicecenter
FE15
80171 Gävle

Kontorsadress
Statens servicecenter
FE15

Jobbnummer
3749618

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Servicecenter: