Synpedagog Stockholms Syncentral, Stockholm
Sodexo AB / Skolkonsulentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla skolkonsulentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sodexo AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Tjänsten ligger under segmentet Healthcare och är placerad på Stockholms Syncentral. Sodexo AB 's ambition är att genom Quality of Life arbeta för kompetens, kvalitet och nöjda patienter, samverkanspartners och kunder. På Syncentralen arbetar ca 70 personer med rehabilitering och habilitering av personer med synnedsättning eller blindhet. Vi är organiserade i åldersindelade team och finns i lokaler vid Fridhemsplan. Yrkeskategorier är bl.a. synpedagoger, leg.optiker, kuratorer, leg.psykologer, leg. fysioterapeuter, IT-pedagoger, medicinska sekreterare m.fl.
Vem är du?
• Ansvarstagande och noggrann
• Ha en god samarbetsförmåga och förmåga att lyssna både på patient och kollegor
• Kunna ha en helhetssyn
• Vara målmedveten och resultatinriktad
• God kommunikationsförmåga i alla led, kunna uttrycka sig väl i både skrift och tal
Hur ser din arbetsdag ut?
• Du kommer att arbeta med synbedömning, synträning, utprovning, förskrivning av och träning med synhjälpmedel, träning av ADL och kompensatoriska tekniker för bl.a orientering och förflyttning.
• Du kartlägger personens behov och tillsammans upprättar ni en behandlingsplan/rehabiliteringsplan. Insatserna erbjuds enskilt och/eller i grupp.
• I arbetet ingår att samverka internt inom det egna teamet och med övriga team på Syncentralen, med anhöriga, externt med ögonläkare, hjälpmedelscentral och andra viktiga aktörer runt personen
Publiceringsdatum2017-10-09Kvalifikationer• Du delar våra värderingar
• Utbildad synpedagog/synrehabiliterare.
• Erfarenhet av att arbeta med personer med synnedsättning och erfarenhet av rehabilitering.
• Erfarenhet av rehabilitering är meriterande.
Om du är rätt person kan vi erbjuda dig
Ett stimulerande och utmanande arbete. Du får många trevliga och kompetenta kollegor. Sodexo är ett företag med många inriktningar och karriärmöjligheter.
Anställningsform och arbetstider:
Tillsvidareanställning, heltid, dagtid
Har du frågor kontakta:
För Seniorteamet :Marita Benezethm
marita.benezeth@sodexo.com 08-5788 5707
För Vuxen-datateamet: Erika Edh,
erika.edh@sodexo.com 08-5788 5733
Din ansökan vill vi ha senast den 9 november 2017
Ansökan kan endast göras via vår hemsida
Sodexo grundades av fransmannen Pierre Bellon år 1966. Med hjälp av några tusen franska francs på fickan, sin starka drivkraft och entreprenörsanda startade han upp ett litet serviceföretag som levererade mat till företagspersonal i hans hemstad Marseille. Idag har Sodexo vuxit till en av världens största arbetsgivare med verksamheter i 80 länder världen över. Vi är världsledande inom Quality of Life Services - service för livskvalitet, och våra kunder finns både inom privat och offentlig sektor samt på institutioner. Vi erbjuder integrerade servicetjänster inom Facilities Management: arbetsplatstjänster, lokalvård, måltidsservice samt hjälpmedels- och konferensverksamhet. Vi bidrar till att öka de anställdas välmående, effektivisera verksamheten och säkerställa att alla viktiga servicefunktioner fungerar på företag, sjukhus, skolor och andra arbetsplatser. Vårt brinnande engagemang för hållbarhet, att utveckla våra medarbetare och främja mångfald är vida känt runt om i världen. Vårt arbete inom dessa områden har också resulterat i en mängd prestigefyllda utmärkelser under årens lopp.
I Norden omsätter vi 7,5 miljarder kronor och sysselsätter 11 000 medarbetare. Det gör oss till ett av Nordens ledande Service Managementföretag.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningLön enligt gällande kollektivavtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-11-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSodexo AB
AdressSodexo AB
Fleminggatan 48, 3 tr
11233 Stockohlm
KontorsadressFleminggatan 48, 3 tr
Jobbnummer 3741159
Observera att sista ansökningsdag har passerat.