Supporttekniker till Trafikverket i Göteborg
Dreamwork Scandinavia AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Dreamwork Scandinavia AB i Göteborg,
Mölndal,
Lerum,
Härryda,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Kort om tjänsten
Nu söker vi två helpdesktekniker till Trafikverket i Göteborg! Arbetet avser första linjen support, telefonmottagning.
Start: 21 november
Längd: ca 1 år
Omfattning: Heltid
Arbetstid: 07-16 eller 08-17
Om verksamheten
Du blir anställd av Dreamwork, men arbetar ute på berörd myndighet.
Mer om tjänsten
Som supporttekniker för användare på Trafikverket kommer du att arbeta betydligt bredare än i en traditionell supportteknikerroll. Målet är att lösa så många ärenden som möjligt vid första kontakt men vid behov lämnas tidskrävande och mer komplexa problem vidare till andra linjens support. Vid störningar skall vi så snabbt som möjligt återställa till normal drift av tjänster, så att tillgänglighet och stöd upprätthålls enligt överenskomna servicenivåer och med så liten påverkan på verksamheten som möjligt.
Du kommer ta emot, registrera, kategorisera, eskalera, prioritera och lösa ärenden som kommer in till Trafikverkets användarstöd inom IT och telefoni. Därtill tillhandahåller du användarstöd mot användare avseende hård- och mjukvara (inkl. mobila enheter) samt behörigheter och arbetar med incidenter, felsökning, integrationer och skräddarsydda/egenutvecklade it-lösningar.
Publiceringsdatum2022-09-29ProfilVi söker dig som uppfyller följande kompetenskrav:
• Dokumenterad erfarenhet av god förståelse för och tillämpning av kundkommunikation
• Dokumenterad erfarenhet av god problemlösningsförmåga och felsökningsmetodik
• Minst 6 månaders erfarenhet inom yrkeskategorin, under de senaste 24 månaderna
• Dokumenterad erfarenhet av att ge support på Microsoft Windows och Microsoft Office.
Som person har du:
• God social kompetens och hög servicekänsla gentemot användare
• Driv och ett seriöst intresse av IT och användarservice
• Goda tekniska kunskaper inom IT
• God analytisk förmåga, för att snabbt kunna identifiera fel och ge en lösning
Alla tekniker förväntas stå för ett trevligt, artigt och kunnigt bemötande och ta ansvar för alla arbetsuppgifter inom tjänsten Användarsupport IT. Arbetet sker utifrån överenskomna arbetssätt, rutiner och flöden. Alla ska bidra till en trivsam arbetsmiljö med god kamratlighet samt lojala och pålitliga lagspelare. Du bidrar till delaktighet och förbättring genom att komma med förslag, dela med dig av och säkerställa kunskap.
Så ansöker duVälkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV! Urvalet sker löpande.
Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn's Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s "Entrepreneur of the Year". Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-10-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagDreamwork Scandinavia AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "6887".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Dreamwork Scandinavia AB (org.nr 556695-7600),
http://www.dreamwork.se/ Kontakt Louise Gardell
louise.gardell@swesale.se Jobbnummer 7027495
Observera att sista ansökningsdag har passerat.