Supporttekniker till statlig myndighet

Experis IT / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis IT i Göteborg, Mölndal, Alingsås, Borås, Varberg eller i hela Sverige

Experis IT söker nu dig som vill arbeta i servicedesk som supporttekniker hos en av våra kunder i centrala Göteborg. Experis IT erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher.


Publiceringsdatum
2016-12-21

Dina arbetsuppgifter
IT-organisationen som detta uppdrag gäller för har ett helhetsansvar för all IT och telekom inom myndigheten, vilket innebär att detta är en bred roll och ett omväxlande arbete. Som supporttekniker hos vår kund får du chansen att vara med och utveckla myndigheten och dess processer till förmån för samhällsmedborgarna. Du har stora möjligheter att utvecklas i din roll men också inom verksamheten.
I din roll kommer du att supportera medarbetare i telefoni-, mobila nätverk- och andra IT-relaterade frågor. Avdelningens främsta mål är att förse sina kunder med bästa möjliga service och på så vis hålla ett högt nöjdkundindex och en hög lösningsgrad.

Kvalifikationer
För att vara aktuell för denna roll ser vi helst att du har gymnasiekompetens inom IT eller erfarenhet som anses likvärdig. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med IT-support är det meriterande. I övrigt har du ett gediget intresse för IT och god förståelse för ett processorienterat arbetsätt och ITIL. Du har även goda Engelska kunskaper i såväl tal som skrift.

Svenskt medborgarskap är ett krav eftersom anställning är placerad i säkerhetsklass. Detta innebär att registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen.

Vem är du?
För att trivas i denna roll bör du vara strukturerad och ha god kommunikations förmåga eftersom rollen innebär många olika kontaktytor såväl internt som externt. Du kommer att arbeta på schema som är förlagt vardagar mellan klockan 7-19.

Vad kan vi erbjuda dig?
Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. Du får ett varierande arbetsliv i spännande uppdrag hos intressanta kunder. Vi har oftast längre uppdrag där du får möjlighet att visa framfötterna och växa in i din roll.

Kontaktperson för detta jobb
Ansökan sker genom att du registrerar dig på www.experis.se och kopplar din ansökan till aktuell tjänst. Eventuella frågor besvaras av konsultchef Johanna Osbeck, 031-708 67 77. Urval och intervjuer kommer att ske löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Ersättning
Ej angivet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-27
Ange följande referens när du ansöker: 15083
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Johanna Osbeck johanna.osbeck@se.experis.com 031-7086777

Företag
Experis IT

Adress
Experis IT
41104
41104 1480

Kontorsadress
Lilla Bommen 5a

Jobbnummer
3226791

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis IT

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis IT: