Supporttekniker till SMC på Telenor
Hero AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hero AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Jobba hos en av världens största mobiloperatörer!
Publiceringsdatum2012-01-25FöretagetTelenor är en av världens största mobiloperatör mätt i antal abonnenter med verksamhet i 14 länder i Europa och Asien. I Norden är Telenor marknadsledande inom telekommunikation, datatjänster och mediedistribution. År 2009 omsatte Telenor cirka 107 miljarder norska kronor. Telenor är noterat på Oslo Børs (TEL).
Inom Networks Operations har det bildats en ny enhet, Network Management Centre (NMC), där Service Management Centre (SMC) och NOC ingår. NMC utgör kärnan av nätdriften och ansvarar för incident, problem och driftsättningsprocesserna inom Networks. Till SMC söker vi efter en supporttekniker.
Om jobbet
Du kommer att tillhöra 2nd-Line-supporten och jobbar med varierande arbetsuppgifter. Inom SMC jobbar man med allt från felavhjälpning, koordinering av teknikerutskick till statistik/ trendanalyser och vi har en unik samlad överblick över Telenor Sveriges nät/tjänster och hur kunden upplever oss. Du kommer främst att ingå i ett projekt som är fokuserat på utbyte av DSL-lösningar samt switch- och routerbyte. Detta innebär att du kommer att konfigurera DSL-system, routrar och switchar, ser till att dessa får rätt konfiguration och rullar igån dem.
Möjligheter
Här har du oanade möjligheter att utvecklas både som person och rent tekniskt. Telenor är ett bolag med goda utvecklingsmöjligheter, där du tillhör en kompetent avdelning.
KvalifikationerVi ser gärna att du har en lämplig teknisk utbildning från högskola, yrkesrelaterad utbildning eller IT-gymnasium. Det är en fördel om du arbetat med liknande tidigare. Du har goda kunskaper inom Telecom och generell förståelse för system och nätverksuppbyggnad. Kunskaper inom routing och switching samt IP och nätkomponenter är en självklarhet. Det är meriterande om du har kunskaper inom Linux/Unix-baserade system.
Personliga krav
Vi söker dig som är social och har god samarbetsförmåga med stort kundfokus. Du ä tar tillvara på kvalitéer, är kreativ, har analytisk förmåga och är Stresstålig . Att vara ordningsam och följa fastslagna rutiner och processer i arbetet är en förutsättning.
Arbetstider, omfattning och tillträde
Arbetet är på heltid under kontorstider med möjlighet till flextid. Start är så snart som möjligt beroende på tillgänglighet. Detta uppdrag är på minst sex månader framåt med goda möjligheter till förlängning eller rekrytering hos Telenor. Du kommer att arbeta som konsult via Hero. Tillsättning sker kontinuerligt.
Sök jobbet
Skicka in din ansökan genom att klicka på länken nedan.
http://www.hero.se/registrera.php?mtrpage=assignment&mtrid=182Har du frågor besvaras dessa av Poria på telefon 08-400 25 247
Hero är ett bolag specialiserat på personaluthyrning och rekrytering inom kompetensområdena IT/Data, Ekonomi och Kontor/Kundservice. Du kan få arbete i olika omfattningar. Allt från extrajobb och deltid till heltid och direktrekryteringar till företag.
Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duKlicka på denna länk för att göra din ansökanAnge följande referens när du ansöker: Support SMC Telenor
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
KontaktPoria Mehdizadegan, Konsultchef, 08-400 25 247,
rekrytering@hero.seFöretagHERO AB
AdressHERO AB
BJÖRNNÄSVÄGEN 21
11419 STOCKHOLM
KontorsadressBJÖRNNÄSVÄGEN 21
STOCKHOLM
Jobbnummer 1138873
Observera att sista ansökningsdag har passerat.