Supporttekniker till Resolution group
Steria / Supportteknikerjobb / Danderyd
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Danderyd,
Solna,
Sundbyberg,
Lidingö,
Sollentuna eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Steria i Danderyd,
Stockholm,
Sundsvall eller i
hela Sverige Om Steria:
www.steria.com, www.steria.seSteria är en ledande europeisk leverantör av kompletta IT-tjänster för företag som ser ny teknik som en viktig del av affärsstrategin. Steria lägger stor vikt vid att bygga strategiska partnerskap med
kunder inom utvalda branscher: offentlig sektor, finans, telekommunikation, energi och transport. Företaget erbjuder konsulttjänster för kundernas kärnverksamhet, utvecklar deras IT-system och sköter
driften. I oktober 2007 förvärvade Steria det brittiska företaget Xansa. Den nya koncernen har mer än 19 000 medarbetare i 16 länder, varav 5000 i Indien. Steria omsatte 1,4 miljarder euro under 2007.
Koncernen har sitt huvudkontor i Paris och är noterade på Parisbörsen Euronext.
I Sverige erbjuder vi konsult- och systemintegrationstjänster samt lösningar inom IT-säkerhet, infrastruktur och drift- & övervakning. Vi är ca 160 anställda och omsätter ca 230 miljoner kronor.
Vår avdelning inom Managed Services i Sverige består av drift, service desk samt en konsultdel som tillsammans ansvarar för ett flertal större kunder och deras IT miljöer. Till vår Service Desk i
Danderyd söker vi nu en supporttekniker som vill vara med att bygga Sveriges bästa Service Desk.
I vår Resolution group (2:a linje)arbetar du med att lösa de ärenden som är eskalerade av vår Call Group (1:a linje). Detta sker via telefonsamtal, e-post samt fjärrstyrning av kundernas datorer.
Utöver att lösa problem kommer du också att dokumentera och delge dina kollegor av din kunskap och erfarenhet. Du kommer att arbeta i ett team dedikerade för några av våra kunder och det är mycket
viktigt att du kan kommunicera muntligen och skriftligen på ett tydligt och pedagogiskt sätt. Vi tror att du har flera års erfarenhet av problemlösning på klient och servernivå. Ett gediget tekniskt
kunnande och intresse kombinerat med ett serviceinriktat sätt är därför viktigt för att trivas i denna roll. Då vi arbetar i en arbetsmiljö med högt tempo är det också viktigt att du kan kombinera
egenskaperna stresstålig och strukturerad med en förmåga att läsa av kunder och ge den allra bästa servicen.
Vi letar efter dig som har
• goda kunskaper om Microsofts serverplattform
• goda kunskaper i Citrix
• goda kunskaper i Active Directory
Det är meriterande om du har erfarenhet eller goda kunskaper inom
• SQL
• Exchange
• First class
• Nätverksskrivare/printserver
• backup/SAN
• hård- och mjukvara
• Lotus Notes/Domino
Vi erbjuder dig
• arbete i ett team med god laganda
• en öppen och trivsam arbetsmiljö i ett internationellt företag
• yrkesmässigt och personligt utvecklande arbetsuppgifter
• bra och konkurrenskraftiga villkor
Urval och intervjuer sker löpande varför vi ser fram emot din ansökan redan idag!
Publiceringsdatum2009-03-11Arbetstider och omfattningHeltid/Tillsvidare
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2009-04-10
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktHanna Lindmark, +46 08-6224349
FöretagSteria
AdressSteria
Box 544
18215 Danderyd
Jobbnummer 416074
Observera att sista ansökningsdag har passerat.