Supporttekniker till Konkurrensverket

Konkurrensverket / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Konkurrensverket i Stockholm, Upplands Väsby eller i hela Sverige

Vill du jobba med frågor som berör alla medborgare? Är du intresserad av upphandling och konkurrens? Vill du utvecklas i en stimulerande och trevlig arbetsmiljö och arbeta med omväxlande och komplexa frågor? Då är Konkurrensverket någonting för dig.

Konkurrensverket är en kunskapsintensiv och spännande arbetsplats med ett viktigt samhällsuppdrag.

Vi erbjuder stimulerande arbetsuppgifter och möjlighet att utvecklas tillsammans med kompetenta kollegor med expertis inom olika områden.

Är du en serviceinriktad supporttekniker som gillar att lösa problem och vill bidra till en fungerande it-miljö för verksamhetens medarbetare? Då kan du vara den vi söker.

Om enheten
På vår enhet får du 15 trevliga och engagerade kollegor som är indelade i två funktioner: kommunikation och it. Vi arbetar med extern och intern kommunikation och ser till så att den digitala arbetsmiljön på Konkurrensverket fungerar ändamålsenligt för våra medarbetare samt lever upp till aktuella krav inom säkerhet.

It-funktionen, som idag består av sex personer, ger support och stöd till samtliga medarbetare på Konkurrensverket och ansvarar för utveckling, drift och underhåll av Konkurrensverkets it-miljö. Vi är en liten grupp med ett nära samarbete och som tycker om att lösa tekniska problem och utveckla it-leveransen tillsammans.

Publiceringsdatum
2023-12-21

Arbetsuppgifter
Som supporttekniker hos oss kommer du att:

- ge support i it-frågor till våra medarbetare
- felsöka och lösa problem i applikationer, hårdvara och nätverk
- hantera konton i Active Directory och andra webbaserade tjänster
- installera och underhålla datorer och applikationer
- hantera telefoner och abonnemang
- stödja och hjälpa medarbetare med AV-utrustning och utrustning för ljud och bild i digitala möten.

Kvalifikationer
För att passa till tjänsten har du följande erfarenheter och kunskaper:

- en avslutad gymnasieutbildning med it-inriktning eller eftergymnasial utbildning med it-inriktning, till exempel på yrkeshögskola
- aktuella kunskaper i Microsoft Windows
- aktuella kunskaper om PC-hårdvara
- erfarenhet av kontohantering i Microsoft Active Directory
- erfarenhet av behörighetshantering på filserver
- ett stort teknikintresse
- erfarenhet av liknande arbete
- god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska

För att kunna ge så bra service som möjligt vill vi att du kan kommunicera på ett tydligt och pedagogiskt sätt, och att du har en god förmåga att samarbeta med andra. Du har viljan att dela med dig av din kunskap till andra, både inom it-funktion och till andra medarbetare. Du har ett strukturerat arbetssätt och kan hantera flera frågor samtidigt då det ibland är ett högt inflöde av ärenden till it-supporten. Det innebär också att du behöver kunna ta egna initiativ och arbeta självständigt. Vidare har du en god medvetenhet om hur en it-support utgör en servicefunktion.

Det är meriterande om du har:

- arbetat med Microsoft servermiljö
- kunskap om nätverkskommunikation
- erfarenhet av hantering av telefoner och telefoni
- erfarenhet av ärendehanteringssystem

En utvecklande arbetsplats med ett viktigt samhällsuppdrag
Konkurrensverket är en kunskapsintensiv och spännande arbetsplats med ett viktigt samhällsuppdrag. Vi arbetar i trevliga lokaler vid Skanstull i Stockholm. Hos oss får du flexibla arbetstider och möjlighet att teckna en individuell överenskommelse om distansarbete. Du har generösa semestervillkor, 28-35 dagar per år beroende på ålder och goda möjligheter till individuellt anpassad utbildning. Vi erbjuder även generöst friskvårdsbidrag samt en friskvårdstimme i veckan.

Läs mer om Konkurrensverket och vad vi erbjuder på vår webbplats.

Så ansöker du
Låter det här som en tjänst som passar dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan senast den 15 januari 2024. Din ansökan behöver innehålla CV, personligt brev samt examensbevis.

Information och kontakt
Anställningen avser tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Konkurrensverket tillämpar individuell lönesättning samt i normalfallet sex månaders provanställning. Arbetsprov eller tester kan förekomma under rekryteringsprocessen.

Om du har frågor är du välkommen att höra av dig till it-ansvarig Andreas Norén eller enhetschef Erika Svärdh eller HR-partner Kajsa Palmqvist. Fackliga företrädare är Johan Dorf (Saco) och Åsa Lövström (ST). Samtliga nås på 08-700 16 00.

Inför rekryteringsarbetet har Konkurrensverket tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-01-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A 101/2023".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Konkurrensverket (org.nr 202100-4342)

Arbetsplats
Enheten för kommunikation och it

Jobbnummer
8347101

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Konkurrensverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Konkurrensverket: