Supporttekniker till It-Kundservice
Polismyndigheten / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Stockholm,
Solna,
Järfälla,
Södertälje,
Sigtuna eller i
hela Sverige Din huvudsakliga arbetsuppgift är att ge it-support i första linjen. Som supporttekniker på servicedesk tar du emot felanmälan via telefon, bedömer om det är något som du kan lösa direkt eller om ärendet ska vidarebefordras till annan teknikgrupp eller produktgrupp.
Publiceringsdatum2017-09-25KvalifikationerVi söker dig som har:
• Gymnasial utbildning med inriktning på IT eller likvärdig utbildning.
• Minst 1 års arbetslivserfarenhet inom yrkeskategorin, detta under de senaste fem åren.
• Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation.
• Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.
Meriterande
Det är meriterande om du har följande:
• Erfarenhet av ärendehanteringssystem ARS.
• Erfarenhet av remotehanteringsverktyg.
• Erfarenhet av telefon som arbetsverktyg.
• Erfarenhet inom Polisens servicedesk eller liknande arbetsuppgifter på annan större arbetsplats eller myndighet.
• Goda kunskaper i MS Office.
• Du har goda kunskaper i Windows.
• Kunskap om ITIL - IT Infrastructure Library.
Personliga Egenskaper
Du har ett stort intresse av datorer, teknik och håller dig ständigt uppdaterad inom området. Som person är du noggrann, kommunikativ och flexibel och du är mycket bra på att hantera kundrelationer. Du ser möjligheter och är bra på att förklara på ett pedagogiskt sätt, och har en fallenhet för problemlösning. Du har god samarbetsförmåga, är ansvarskännande, tar egna initiativ och har gott omdöme. Att ge god service är en självklarhet för dig.
Du har en förståelse för medarbetarskap, vilket för oss innebär att du tar ansvar för egenadministrationen och din egen utveckling.
Vi kommer lägga mycket stor vikt vid personlig lämplighet.
Vill DU bli en av oss som driver polisens it-stöd framåt och därigenom bidrar till att effektivisera den polisiära verksamheten?
Polisens it-avdelning levererar it-stöd till hela polismyndigheten och dess drygt 29 500 medarbetare. It-avdelningen har drygt 750 anställda som tillsammans sköter utveckling, drift och underhåll av it-stödet till myndighetens alla olika verksamhetsområden
Är det DIG vi letar efter?
Som anställd på It-avdelningen är du delaktig i ett viktigt samhällsuppdrag med många spännande verksamhetsområden där du gör skillnad på riktigt.
Enheten IT-kundservice är en enhet under IT-avdelningen. De ansvarar för all IT-relaterad kundsupport inom myndigheten. Servicedesk uppgift är att stödja Polisen gällande behörighetshantering, beställningar och problem relaterade till data, radio, telefoni, lås och larm, datorer och mobiltelefoner.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-10-09
Ange följande referens när du ansöker: A430.038/2017
KontaktBirgitta Åhnberg 010-56 41497
Ewa Bårman 010-56 37410
FöretagPolismyndigheten
AdressPolismyndigheten
Box 12256
10226 Stockholm
KontorsadressPolhemsgatan 30
Jobbnummer 3716537
Observera att sista ansökningsdag har passerat.