Supporttekniker till helpdesk sökes omgående!
Framtiden AB / Supportteknikerjobb / Eskilstuna
2015-12-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supporttekniker till helpdesk sökes omgående!" (publicerad 2016-08-19) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Eskilstuna,
Kungsör,
Västerås,
Strängnäs,
Hallstahammar eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Framtiden AB i Eskilstuna,
Kungsör,
Västerås,
Strängnäs,
Hallstahammar eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2015-12-09ArbetsuppgifterSom supporttekniker kommer du att arbeta med drift, förvaltning och underhåll av vår kunds IT-plattform samt ev. IT-system. Arbetet sker i både första, andra och tredje linjens support.
Dina arbetsuppgifter varierar och kan bland annat innebära att du ska:
• Administrera användarkonton och behörigheter
• Ge enklare support
• Ta emot uppdrag i form av incidenter och förfrågningar via telefon, e-post, webb och ställa en första diagnos på det inkomna ärendet
• Tillgodose behov eller lösa problem och fördela till rätt instans
• Dokumentera och upprätta kunskapsartiklar vid behov
• Ansvara för leverans och kunskapsöverföring.
Samtliga ärenden hanteras i ärendehanteringssystemet Microsoft System Center Service Manager.
Om företagetNärmare information om kunden ges vid intervjutillfälle.
ProfilSkallkrav:
• Högskoleutbildning inom IT
• Tidigare erfarenhet av IT-arbete med inriktning mot systemadministration, support eller förvaltning
• Goda kunskaper om Microsoft Windows 7 eller senare och Microsoft Office
• Goda svenska- och engelskakunskaper
Meriterande:
• Kunskaper inom Sharepoint och Sharepoint Designer, EpiServer och Systemcenterprodukterna
• Teknisk kunskap och erfarenhet från felsökning och problemhantering av klienter i nätverksmiljö
• Hantering av olika administrationsverktyg med koppling mot AD eller Exchange
• Att du känner till och är bekväm med ITIL v3 och ITSM eller annat processorienterat arbetssätt
• Kunskaper inom nätverksteknik, gärna Ciscos produkter
Som person är du flexibel och utåtriktad samt gillar att skapa goda relationer. Du är organiserad, strukturerad och har en god förmåga att planera.
Om företagetSom anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb.
Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
För denna tjänst kommer du vara anställd av oss på Framtiden AB och arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.
AnställningsvillkorOmfattning: Heltid
Start: Uppdraget löper under tre månader och kommer att påbörjas den 11 januari 2016
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-12-14
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 6467
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktGisela Engelbert
gisela@framtiden.comFöretagFramtiden AB
AdressFramtiden AB
Warfvingesväg 29
11251 Stockholm
KontorsadressWarfvingesväg 29, Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2568413
Observera att sista ansökningsdag har passerat.