Supporttekniker till helpdesk sökes omgående!

Framtiden AB / Supportteknikerjobb / Eskilstuna
2015-12-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supporttekniker till helpdesk sökes omgående!" (publicerad 2016-08-19) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Eskilstuna, Kungsör, Västerås, Strängnäs, Hallstahammar eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Framtiden AB i Eskilstuna, Kungsör, Västerås, Strängnäs, Hallstahammar eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2015-12-09

Arbetsuppgifter
Som supporttekniker kommer du att arbeta med drift, förvaltning och underhåll av vår kunds IT-plattform samt ev. IT-system. Arbetet sker i både första, andra och tredje linjens support.
Dina arbetsuppgifter varierar och kan bland annat innebära att du ska:

• Administrera användarkonton och behörigheter
• Ge enklare support
• Ta emot uppdrag i form av incidenter och förfrågningar via telefon, e-post, webb och ställa en första diagnos på det inkomna ärendet
• Tillgodose behov eller lösa problem och fördela till rätt instans
• Dokumentera och upprätta kunskapsartiklar vid behov
• Ansvara för leverans och kunskapsöverföring.

Samtliga ärenden hanteras i ärendehanteringssystemet Microsoft System Center Service Manager.

Om företaget
Närmare information om kunden ges vid intervjutillfälle.

Profil
Skallkrav:

• Högskoleutbildning inom IT
• Tidigare erfarenhet av IT-arbete med inriktning mot systemadministration, support eller förvaltning
• Goda kunskaper om Microsoft Windows 7 eller senare och Microsoft Office
• Goda svenska- och engelskakunskaper

Meriterande:

• Kunskaper inom Sharepoint och Sharepoint Designer, EpiServer och Systemcenterprodukterna
• Teknisk kunskap och erfarenhet från felsökning och problemhantering av klienter i nätverksmiljö
• Hantering av olika administrationsverktyg med koppling mot AD eller Exchange
• Att du känner till och är bekväm med ITIL v3 och ITSM eller annat processorienterat arbetssätt
• Kunskaper inom nätverksteknik, gärna Ciscos produkter

Som person är du flexibel och utåtriktad samt gillar att skapa goda relationer. Du är organiserad, strukturerad och har en god förmåga att planera.

Om företaget
Som anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb.

Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du vara anställd av oss på Framtiden AB och arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.

Anställningsvillkor
Omfattning: Heltid
Start: Uppdraget löper under tre månader och kommer att påbörjas den 11 januari 2016

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-12-14
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 6467
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Gisela Engelbert gisela@framtiden.com

Företag
Framtiden AB

Adress
Framtiden AB
Warfvingesväg 29
11251 Stockholm

Kontorsadress
Warfvingesväg 29, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2568413

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Framtiden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Framtiden AB: