Supporttekniker till Fältcom
Adecco Sweden AB / Supportteknikerjobb / Umeå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Umeå,
Vännäs,
Nordmaling,
Vindeln,
Robertsfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Umeå,
Vännäs,
Nordmaling,
Vindeln,
Robertsfors eller i
hela Sverige Nu söker vi på Fältcom i Umeå en Supporttekniker. Vi ser att du som söker tjänsten har intresse av problemlösning, service och teknik. Har du dessutom grundläggande kunskaper i Linux och nätverkskommunikation samt erfarenhet från IT- och telekombranschen? Då är tjänsten som Supporttekniker på Fältcom något för dig!
Publiceringsdatum2018-06-01Om tjänstenSom Supporttekniker kommer du tillsammans med dina fem kollegor att ge support inom IoT och hjälpa våra kunder att lösa deras problem via telefon och e-post samt registrera dessa i ärendehanteringssystemet. Du kommer även att bistå den interna organisationen med problemlösning.
De huvudsakliga arbetsuppgifterna kommer innebära att säkerställa att supportärenden och kundförfrågningar hanteras effektivt, ge stöd vid felsökning och tekniskt utvärdera leveranser samt tillsammans med teamet utvärdera och utveckla supportprocessen i företaget och se till att dokumentation enligt ISO följs. I rollen ingår även beredskap.
Målet med tjänsten är förstklassig support.
Om dig
Vi söker dig som har ett intresse för IT och en vilja att hjälpa våra kunder att lösa sina problem. Du har en utbildning med IT-inriktning eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. Det är meriterande om du har erfarenhet från IT- och/ eller telekombranschen, kanske har du jobbat med teknisk support tidigare. För att snabbt komma in i rollen är det önskvärt att du har grundläggande kunskaper i Linux samt nätverkskommunikation.
Viktigt för tjänsten är:
• en social och ansvarsfull person som vet värdet av en nöjd kund
• förmåga att sätta dig in i kundens problem och har lätt för att kommunicera
• språkkunskaper i engelska och svenska, i både tal och skrift. Meriterande om du även kan kommunicera på Finska.
• att du tycker om att samarbeta då du samarbetar både inom supportteamet och med våra utvecklare
• att du tycker om problemlösning och service
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Om Fältcom
Fältcom, en del av Telia Company, kopplar upp världen genom Internet of Things. Med vår plattform MIIPS och dess appar kan såväl fordon, maskiner, byggnader och system styras, övervakas eller analyseras över nätet. Vår plattform möjliggör driftsäkra lösningar inom industri, logistik, säkerhet och publika transporter. För våra kunder innebär det sänkta kostnader, bättre information om användningen, och i många fall helt ny funktionalitet. Våra marknadsledande produkter och tjänster skapar nytta för företag över hela världen. Vi är ett produktägande expansivt företag med marknadsledande kompetens på en marknad som står inför en global tillväxt. Här finns stora möjligheter att få bidra och känna sig delaktig i företaget.
Om anställningen
Fältcom har i denna rekrytering valt att samarbeta med Adecco.
Frågor och ansökningar besvaras och behandlas av Adecco.
Fältcom erbjuder dig:
• Tillsvidareanställning med provanställning
Om ansökan
Tjänsten har start omgående. Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök" senast den 17 juni.
1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
4. Ifall du är aktuell för tjänsten efter intervju med oss på Adecco kommer du att få träffa vår kund för en slutgiltig intervju.
Vänligen notera att vi i vissa av våra processer använder vi även videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare: Jeanette Herau via 08 - 100 500
Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.
Välkommen med din ansökan!
Sökord
Umeå, Supporttekniker, Engelsktalande, IoT, OTRS, Nätverkskommunikation, Linux, IT, Telecom, Support, Adecco
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-06-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJeanette Herau 072-7411616
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Kungsgatan 56
90326 UMEÅ
KontorsadressKungsgatan 56
Jobbnummer 4180131
Observera att sista ansökningsdag har passerat.