Supporttekniker med placering i Servicedesk

Täby Kommun / Supportteknikerjobb / Täby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Täby, Vallentuna, Upplands Väsby, Danderyd, Sollentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Täby Kommun i Täby, Stockholm, Simrishamn eller i hela Sverige

Täby är en av Sveriges mest attraktiva kommuner med närhet till både arbetsplatser, grönområden och skärgård. Täby ligger strategiskt placerat strax norr om Stockholm och det bor 63 000 personer här. Vi ser ljust på framtiden och bygger därför fler bostäder, välkomnar fler företag och satsar på förbättrad service med stor valfrihet. I Täby erbjuder vi dig stora möjligheter och intressanta utmaningar. Som medarbetare är du viktig och ditt arbete gör Täby ännu mer attraktivt. Täby - att växa med.
Kommunledningskontoret
IT-avdelningen - Verksamhetsstöd
Supporttekniker med placering i Servicedesk
Beskrivning av arbetsplats
Inom IT-avdelningen ansvarar enheten Verksamhetsstöd för kommunens IT-tekniska plattform.
Innefattar bl. a servrar, datorer, systemdrift, nät och kommunikation. Supportärenden tas emot i vår Servicedesk. Servicedeskgruppen består av fyra medarbetare och en arbetsledare.

Publiceringsdatum
2011-09-29

Dina arbetsuppgifter
Du kommer som medarbetare i gruppen att arbeta med att ta emot, logga, felsöka, handleda och lösa ärenden för våra kunder som är alla anställda i Täby Kommun. Kommunen använder ett ärendehanteringssystem, Easit, där alla ärenden registreras och behandlas. Arbetet består av direkt kundkontakt via telefon, First line, och en Second line där man löser tidskrävande handhavande- och teknikproblem, sköter viss administration, har kontakt med övriga medarbetare på IT-avdelningen och kompetensutvecklar sig

Kvalifikationer
• Teknisk eller naturvetenskaplig utbildning från gymnasieskolan eventuellt kompletterad med ytterligare datautbildning.T.ex. kvalificerad yrkesutbildning med datainriktning 2-3 år.
• Dokumenterade genomgångna kurser i Microsoft Operativsystem, Active Directory och Outlook/Exchange.
• Gärna specialistutbildning inom området, t ex certifieringar inom PC-operativsystem och närliggande produktområden. Exempel på certifiering inom Microsoft: MCDST.
• Dokumentationsvana krävs.
• Bred kunskap om datorer, övrig hårdvara och mjukvara.
Inom IT-avdelningen arbetar Verksamhetsstöd enligt ITIL-processerna. (IT Infrastructure Library) varför erfarenhet av/kunskap om ITIL eller kurser och certifiering inom området är meriterande.
Minst 3 års arbetslivserfarenhet inom området. Goda språkkunskaper i engelska.
Då arbetet till stor del består av kontakter med våra användare behövs en hög social kompetens och servicekänsla. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Anställningsvillkor
Tjänsten är ett vikariat på heltid (39,15 tim/v), med ev. möjlighet till en tillsvidareanställning.
Tillträde 2012-01-09.

Kontakt
Upplysningar om tjänsten lämnas av arbetsledare Birgitta Pålsson, tel. 08-55 55 96 50 eller IT-chef Cenneth Stålhult, tel.08-55 55 96 16
Facklig företrädare Johan Cagenius, Vision, tel. 08-55 55 99 50.

Så ansöker du
Skriftlig ansökan med bifogad CV och löneanspråk skall vara oss tillhanda senast 17 oktober 2011
Ansökan skickas per E-post märkt ?Supporttekniker i Servicedesk? till itjobb@taby.se

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 3 - 6 månader
Heltid
Vikariat med tillträde 120109 tom enl överenskommelse.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-10-17
Ansökan skickas per e-post märkt "Supporttekniker i Servicedesk"
Ansökan kan skickas till e-postadress: itjobb@taby.se

Företag
Täby Kommun

Adress
Täby Kommun
18380 TÄBY

Kontorsadress
Stationsvägen 13

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-55 55 9000

Jobbnummer
1042436

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Täby Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Täby Kommun: