Supporttekniker med placering i Servicedesk
Täby Kommun / Supportteknikerjobb / Täby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Täby,
Vallentuna,
Upplands Väsby,
Danderyd,
Sollentuna eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Täby Kommun i Täby,
Stockholm,
Simrishamn eller i
hela Sverige Täby är en av Sveriges mest attraktiva kommuner med närhet till både arbetsplatser, grönområden och skärgård. Täby ligger strategiskt placerat strax norr om Stockholm och det bor 63 000 personer här. Vi ser ljust på framtiden och bygger därför fler bostäder, välkomnar fler företag och satsar på förbättrad service med stor valfrihet. I Täby erbjuder vi dig stora möjligheter och intressanta utmaningar. Som medarbetare är du viktig och ditt arbete gör Täby ännu mer attraktivt. Täby - att växa med.
Kommunledningskontoret
IT-avdelningen - Verksamhetsstöd
Supporttekniker med placering i Servicedesk
Beskrivning av arbetsplats
Inom IT-avdelningen ansvarar enheten Verksamhetsstöd för kommunens IT-tekniska plattform.
Innefattar bl. a servrar, datorer, systemdrift, nät och kommunikation. Supportärenden tas emot i vår Servicedesk. Servicedeskgruppen består av fyra medarbetare och en arbetsledare.
Publiceringsdatum2011-09-29Dina arbetsuppgifterDu kommer som medarbetare i gruppen att arbeta med att ta emot, logga, felsöka, handleda och lösa ärenden för våra kunder som är alla anställda i Täby Kommun. Kommunen använder ett ärendehanteringssystem, Easit, där alla ärenden registreras och behandlas. Arbetet består av direkt kundkontakt via telefon, First line, och en Second line där man löser tidskrävande handhavande- och teknikproblem, sköter viss administration, har kontakt med övriga medarbetare på IT-avdelningen och kompetensutvecklar sig
Kvalifikationer• Teknisk eller naturvetenskaplig utbildning från gymnasieskolan eventuellt kompletterad med ytterligare datautbildning.T.ex. kvalificerad yrkesutbildning med datainriktning 2-3 år.
• Dokumenterade genomgångna kurser i Microsoft Operativsystem, Active Directory och Outlook/Exchange.
• Gärna specialistutbildning inom området, t ex certifieringar inom PC-operativsystem och närliggande produktområden. Exempel på certifiering inom Microsoft: MCDST.
• Dokumentationsvana krävs.
• Bred kunskap om datorer, övrig hårdvara och mjukvara.
Inom IT-avdelningen arbetar Verksamhetsstöd enligt ITIL-processerna. (IT Infrastructure Library) varför erfarenhet av/kunskap om ITIL eller kurser och certifiering inom området är meriterande.
Minst 3 års arbetslivserfarenhet inom området. Goda språkkunskaper i engelska.
Då arbetet till stor del består av kontakter med våra användare behövs en hög social kompetens och servicekänsla. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Anställningsvillkor
Tjänsten är ett vikariat på heltid (39,15 tim/v), med ev. möjlighet till en tillsvidareanställning.
Tillträde 2012-01-09.
KontaktUpplysningar om tjänsten lämnas av arbetsledare Birgitta Pålsson, tel. 08-55 55 96 50 eller IT-chef Cenneth Stålhult, tel.08-55 55 96 16
Facklig företrädare Johan Cagenius, Vision, tel. 08-55 55 99 50.
Så ansöker duSkriftlig ansökan med bifogad CV och löneanspråk skall vara oss tillhanda senast 17 oktober 2011
Ansökan skickas per E-post märkt ?Supporttekniker i Servicedesk? till
itjobb@taby.seArbetstider och omfattningVisstidsanställning 3 - 6 månader
Heltid
Vikariat med tillträde 120109 tom enl överenskommelse.
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-10-17
Ansökan skickas per e-post märkt "Supporttekniker i Servicedesk"
Ansökan kan skickas till e-postadress:
itjobb@taby.seFöretagTäby Kommun
AdressTäby Kommun
18380 TÄBY
KontorsadressStationsvägen 13
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-55 55 9000
Jobbnummer 1042436
Observera att sista ansökningsdag har passerat.