Supporttekniker med driftansvar till Länsförsäkringar
Experis IT / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis IT i Göteborg,
Mölndal,
Alingsås,
Borås,
Varberg eller i
hela Sverige Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän är ett av 23 självständiga och kundägda länsförsäkringsbolag. Vi erbjuder försäkringar, banktjänster och förmedling av bostäder till privatpersoner, företag och lantbruk. Bolaget har 320 anställda och 14 kontor från Strömstad i norr till Göteborg i söder.
IT-avdelningen som är placerad i Göteborg ansvarar för IT-verksamheten och driften för kontoren i Göteborg och Bohuslän. Avdelningen består idag av 5 personer. Vi behöver nu förstärka vårt team med en supporttekniker.
Arbetet
Vår IT-miljö bygger på modern teknologi och är till stor del uppbyggd på produkter från Microsoft och Cisco.
Som Supporttekniker är du en viktig kugge i det team som ansvarar för våra interna IT-miljöer såväl som att tillhandhålla teknisk support åt våra användare och vår verksamhet. Du jobbar i vår servicedesk med second level support och ingår också i vår driftorganisation. Supporten till våra användare sker både via telefon och på plats, på våra olika kontor i regionen.
Publiceringsdatum2012-09-20KvalifikationerVi söker dig som har några års erfarenhet av service och supportarbete och brinner för att leverera god service. Eftersom du även kommer att jobba med drift är det viktigt att du förstår vikten av att säkerställa en hög tillgänglighet och god prestanda i vår IT-miljö. Det är viktigare att du är van att jobba brett med IT-infrastruktur än att vara specialist inom något område.
För att lyckas i rollen behöver du ha grundläggande kunskaper inom Microsofts teknologier som till exempel Windows Server 2008 och Active Directory. Att se det som en utmaning att börja från grunden och växa in i din roll och utvecklas inom företaget är också en framgångsfaktor.
Vem är du?
Du har några års erfarenhet av service och supportarbete och vill nu gå vidare och utvecklas i ett företag som ligger i teknikens framkant och värnar om en god arbetsmiljö.
Du är en lagspelare med en stark teamkänsla samtidigt som du är ansvarskännande med en egen drivkraft. För dig är det viktigt att alltid leverera med god service och hög kvalitet. Med tanke på de höga säkerhetskrav som finns i vår bransch är du van vid att jobba strukturerat och noggrant samt att dokumentera ditt arbete. Eftersom du har mycket kontakter med våra användare behöver du ha förmågan att på ett pedagogiskt sätt ta dig an deras problem.
Så ansöker duI den här rekryteringen samarbetar Länsförsäkringar med Experis IT. Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Göteborg. Frågor besvaras av ansvarig rekryteringskonsult Karin Swärd på telefon 031-708 67 77.
Ansökan sker genom att registrera ditt personliga CV på
www.experis.seVi vill ha din ansökan senast 2012-10-21 men urval och intervjuer kommer att ske löpande så vänta inte med att ansöka.
Arbetstider och omfattningEnligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-10-21
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKarin Swärd, +46 31 708 67 77
FöretagExperis IT
AdressExperis IT
BOX 1125
11181 Stockholm
Jobbnummer 1345063
Observera att sista ansökningsdag har passerat.