Supporttekniker/ helpdesk till 1st line support
WIK Uthyrning Sthlm / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos WIK Uthyrning Sthlm i Stockholm,
Solna,
Norrköping eller i
hela Sverige Vi söker nu en helpdeskmedarbetare till 1st-line support hos en av våra kunder. Du får chansen att jobba med ett stort, välkänt varumärke som är verksamt i flertalet länder. Du kommer att få verka på ett expansivt företag med en centraliserad, social och engagerad IT-organisation som nu effektiviserar och uppgraderar sin IT miljö. Företaget jobbar även aktivt med både Svanen- och KRAV-märkning av sin verksamhet. Vår kund sitter i trevliga lokaler belägna i Vasastan, centralt i Stockholm.
I tjänsten som konsult blir du anställd av Wise IT och jobbar ute hos vår kund. Som konsult på Wise IT får du en unik möjlighet att arbeta på intressanta företag inom olika branscher.
Publiceringsdatum2015-05-19Dina arbetsuppgifterI rollen som 1st line support kommer du att arbeta med support av kundens branschspecifika system. Arbetet sker gentemot alla användare i hela organisationen främst via telefon och fjärrstyrningsverktyg. Du kommer att jobba i en mindre grupp på 9 personer som löser cirka 90 % av de inkommande ärendena. Resterande ärenden eskaleras till 2nd line. Det är en stabil personalstyrka med låg personalomsättning och fungerar arbetet väl mellan konsult och kund så finns möjlighet till direktanställning hos kund.
Utbildning och erfarenhetVi söker dig med ett par års erfarenhet från arbete i servicedesk och även gärna med någon form av IT-utbildning i grunden. För att lyckas i rollen är följande kunskaper av största vikt:
• Windows XP/7/8
• Active Directory
• MS Office 2007/2010
• Exchange/ Outlook
• Ärendehanteringssystem, gärna Remedy
• Hårdvara och kringutrustning
Är du orädd, har skinn på näsan och ett lättsamt sätt kommer du att passa perfekt in i gruppen. För att kunna ge bra service är det viktigt att du har en pedagogisk ådra och gillar snabba puckar samt problemlösning av varierat slag. Då du kommer att arbeta i en internationell miljö är det ett krav att du behärskar såväl svenska som engelska obehindrat.
Vill du bli en av oss?
För mer information kontakta kandidatansvariga Malin Reisner på
malin.reisner@wiseit.se .
Sökord: supporttekniker, helpdesk, it tekniker, 1st-line support, infrastruktur, Wise IT
Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-07-19
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 1220
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMalin Reisner
FöretagWIK Uthyrning Sthlm
AdressWIK Uthyrning Sthlm
Sveavägen 13, 1 tr
11157 Stockholm
KontorsadressSveavägen 13, 1 tr, Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2300236
Observera att sista ansökningsdag har passerat.