Supporttekniker
Playipp Ab - Huvudkontor / Supportteknikerjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Playipp Ab - Huvudkontor i Gävle,
Göteborg eller i
hela Sverige Om PLAYipp
PLAYipp är en etablerad molntjänst för styrning av intern och extern kommunikation på skärmar och i mobiltelefoner. Mjukvaran används av allt från internationella företag till mindre organisationer.
Med PLAYipp skapar våra kunder enkelt en smart och kostnadseffektiv kanal för intern kommunikation, säljdrivande skyltning i butik eller extern kommunikation, där digitala skärmar eller mobiltelefonen är budskapsbäraren. PLAYipp är idag normgivande för hur företag och organisationer bygger upp en flexibel och användarvänlig digital kommunikationsplattform.
PLAYipp är helhetsleverantör av hårdvara, mjukvara, installationstjänster och utbildning inom digital signage. Vi levererar allt från storskaliga utrullningar till större företag med stora behov i Sverige och Europa, till kunder vars behov endast är en skärm i deras personalrum eller skyltfönster.
PLAYipp är ett företag med 19 anställda. Vårt huvudkontor finns på Gävle Slott. De flesta av våra kunder finns i Sverige, Norge och England.
Publiceringsdatum2016-03-14Om tjänstenVill du vara med och supportera och leverera Sveriges främsta plattform för kommunikation?
Vi söker nu en supporttekniker till supporten till vårt huvudkontor på Gävle Slott. Som supporttekniker på PLAYipp kommer du ha ett utmanande arbete, arbetstempot är högt och varierat vilket ställer höga krav på din ambitionsnivå och vilja att utvecklas.
Då vår nuvarande seniora supporttekniker går vidare till nya utmaningar inom företaget behöver vi rätt person till att ta över och vidareutveckla interna processer inom support och leverans samt ta hand om ibland komplexa tekniska frågeställningar. Du kommer gå parallellt med vår nuvarande supporttekniker under ca. 3 månader för att därefter ha ansvaret för inkommande supportärenden till PLAYipp. Du kommer att vara ansvarig för 1:st och 2:nd line support samt ha mycket nära samarbete med vår utvecklingsavdelning som är vår 3:rd line support.
Vidare kommer det ingå i ditt ansvarsområde att arbeta med garantiärenden, leveranser av hård och mjukvara, inköp och projektuppföljningar samt att kontinuerligt uppdatera vårt kundhjälpcenter.
Vi ser att du är
• Ansvarstagande
• Driven
• Älskar kundkontakt och har viljan att bygga professionella relationer.
• Goda kunskaper i Svenska och Engelska, både i tal och skrift
• Du är analytisk och älskar att lösa problem på ett simpelt och optimerat sätt.
Meriterande erfarenheter
• Erfarenhet av liknande jobb är meriterande
• Erfarenhet av Officepaketet, Linux, Nätverk är meriterande
Vi kan erbjuda dig en av Gävles bästa arbetsplatser med modern miljö på Gävle Slott, fartfyllt tempo och högt i tak. Ett utvecklade arbete där du får ha kontakt med många av Sveriges största företag, kommuner och organisationer. Vi liksom marknaden är på väg mot en spännande och nyskapande resa.
Anställningsform: 100 % tillsvidareanställning, fast månadslön.
Intervjuer sker löpande och tjänsten ska tillsättas omgående. Skicka din ansökan (CV + personligt brev) snarast.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Anders Wigstein, 070 ? 9595633,
anders.wigstein@playipp.comKörkortskravB
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-04-13
Ansökan kan skickas till e-postadress:
anders.wigstein@playipp.comKontaktAnders Wigstein, Leverans och supportchef 0709595633 (Direkt)
anders.wigstein@playipp.comFöretagPLAYipp AB - Huvudkontor
AdressPLAYipp AB - Huvudkontor
Timmermansgatan 1
80266 GÄVLE
KontorsadressGävle Slott
GÄVLE
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 026-4550600
E-postadress:
info@playipp.com Jobbnummer 2723839
Observera att sista ansökningsdag har passerat.