Supporttekniker

Sharper Family AB / Supportteknikerjobb / Varberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Varberg, Falkenberg, Kungsbacka, Halmstad, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sharper Family AB i Varberg, Kungsbacka, Göteborg, Uddevalla eller i hela Sverige

StudentWork Sharper AB

Publiceringsdatum
2014-03-31

Om företaget
Till vår kund söker vi en konsultmässig supporttekniker inom 1st och 2nd line med vana att arbeta mot kund

Arbetsuppgifter
Vår kund växer och behöver säkerställa att dess IT- kunder har säkra och effektiva driftmiljöer. Rollen som supporttekniker blir att säkerställa detta, vilket är oerhört viktigt.
Som supporttekniker är du ansiktet utåt och har mycket kontakt med kunder. Vi lägger därför stor vikt vid dina personliga egenskaper . För att lyckas och trivas i rollen som tror vi att du är driven, flexibel och tycker om att hjälpa användare. Du tycker att det är roligt med kundkontakt och brinner för problemlösning.
Personen vi söker ska vara en serviceinriktad god lyssnare som kan skapa en förståelse för kunders problem. Eftersom personen kommer att ha många interna och externa kontaktytor lägger vi stor vikt vid god samarbets- och kommunikationsförmåga. Uppdraget med support ställer höga krav på stresstålighet och prioriteringsförmåga då IT användarna ibland är stressade och vill ha snabb hjälp

Dina arbetsuppgifter kommer främst att handla om att:
• Bemanna Servicedesk och leverera snabb, effektiv användarcentrerad support i enlighet med rådande processer
• Hantera inkommande supportsamtal och mail för klienter
• Klient support på distans samt på plats avseende installation och felsökning av lokal IT utrustning

Profil
Du har några års erfarenhet av att arbeta inom IT och vill använda din kunskap för att hjälpa andra. Det kommer ställas krav på att du är självgående i ditt jobb. Du ska därför ha god teknisk kunskap samt vara van vid supportjobb.

Det är därför viktigt att du:
• Har erfarenhet av att arbeta med teknisk support som supporttekniker, IT-tekniker eller motsv.
• Har minst gymnasial utbildning inom IT/teknik
• Har god kunskaper om Windowsplattformen och Microsoft portföljen främst kopplat till klientsidan
Goda kunskaper om hårdvara såsom PC, skrivare och kringutrustning
• Arbetat båda med att supportera kunder på plats och remote.
• Har erfarenhet av fjärrstyrning
• Brinner för att hjälpa användare som har problem
• Är van vid kundkontakter via telefon
• God dokumentationsförmåga.
• Har goda språkkunskaper i svenska och engelska

Om företaget
Vi är pionjärer inom talent relations, vilket kort sagt innebär att vi vet vilka talangerna är. Studentworks mål är att vara en långsiktig partner för både företag och privatpersoner. Genom ett ständigt uppdaterat nätverk av kandidater och spännande kundföretag - i alla storlekar, i alla branscher - kan vi ligga steget före och matcha rätt person med rätt företag. Vi är Studentwork. Vi vet vad talang är. Det är vårt jobb. Kontakta oss redan idag och bli en del av vårt nätverk.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-04-02
Ange följande referens när du ansöker: 1037
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
HR Göteborg personal.gbg@studentwork.com

Företag
Sharper Family AB

Adress
Sharper Family AB
Korsgatan 24
41116 Göteborg

Jobbnummer
1825155

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sharper Family AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sharper Family AB: