Supporttekniker 1st / 2nd line

Centric Professionals AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
2020-12-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supporttekniker 1st / 2nd line" (publicerad 2022-03-24) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Centric Professionals AB i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige

Vi ser en ökad efterfrågan inom 1st och 2nd line supporttekniker i servicedesk hos våra kunder i Göteborgsområdet och söker därför dig som redan trivs i rollen som supporttekniker och vill gå vidare i din utveckling.

Du kommer att arbeta som IT-konsult hos Centric och vara ute på konsultuppdrag ute hos någon av våra kunder i Göteborgsområdet. Vi arbetar främst med långa uppdrag där du kommer att ha en och samma arbetsplats på heltid.

Som konsult på Centric så får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.


Publiceringsdatum
2020-12-29

Dina arbetsuppgifter
Rollen som 1st / 2nd line supporttekniker i servicedesk innebär att hantera inkommande ärenden från användare per telefon, mejl och via ärendehanteringssystem. Du kommer att lösa både enklare ärenden och ärenden som kräver mer av dig. Beroende på din behörighet till olika system så har du mer eller mindre möjlighet att lösa problemet redan vid första kontakt med användaren. Kan du inte lösa ärendet eskalerar du till nästa instans, exempelvis 3rd line eller andra grupperingar eller avdelningar internt eller externt.

Det allra vanligaste är att kunden har en IT-miljö baserad på windowsprodukter, så som Windows 7/10, Office 365, Windows Server etc. Vanligt förekommande ärenden är även relaterade till nätverk, databaser, skrivare, mobiltelefoni, företagsspecifika applikationer med mera. Du kommer även att arbeta med löpande dokumentation. Flertalet av våra kunder arbetar enligt ITIL och enligt SLA.

Vanliga produkter, verktyg och miljöer du hanterar är:
• Windows 7/10
• Office 365
• Azure
• AWS
• SQL
• Mobiltelefoni
• Microsoft Office
• Skrivare
• Nätverk
• Active Directory
• Remoteverktyg
• Ärendehanteringssystem
• ITIL

Din profil och kvalifikationen
Du har något års erfarenhet av rollen som supporttekniker inom IT och har erfarenhet av att supportera i Windowsmiljö. Du får gärna ha med dig en relevant gymnasieutbildning, YH-utbildning eller motsvarande.

Självklart har du ett stort IT-intresse och har skaffat dig relevant kunskap och hållit dig uppdaterad på den senaste tekniken på din fritid. Du har en hög känsla för kundservice och förstår vikten av att bemöta och hjälpa människor, vilket är en stor del av din vardag som IT-konsult och som supporttekniker. Du är informationssökande av naturen och har en god problemlösningsförmåga.

Du har flytande kunskaper i svenska och engelska - i både tal och skrift. Körkort B är meriterande.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Låter det intressant? Välkommen med din ansökan redan idag.
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, även om de har några år på nacken. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna.

Vi med många tycker att vi är Sveriges skönaste IT-företag och vi arbetar aktivt med att utveckla såväl vår interna gemenskap som våra externa nätverk. Därför genomför vi regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.

Mer om oss
Centric är ett IT-företag med över 380 konsulter i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Som ett av Europas största privatägda tjänsteföretag med över 5 000 anställda i Europa är en sak tydlig; vi tror på människor oavsett om vår kund vill hyra in vår personal eller låta oss göra hela jobbet. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.

OBS! Du vet väl att du kostnadsfritt kan ladda ner tusentals e-böcker på vår hemsida. Där finns böcker inom allt från t ex IT, ekonomi, personlig utveckling, karriärstips till hur man skriver ett bra CV.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Alexandra Fahlström på 0734-159388 eller alexandra.fahlstrom@centric.eu.

Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Varaktighet, arbetstid
Arbetstiden är 40 timmar per vecka -

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-03-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Centric Professionals AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "1609245113744".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Centric Professionals AB (org.nr 556718-3693), http://www.centric.eu

Jobbnummer
5507460

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Centric Professionals AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Centric Professionals AB: