Supporttekniker

Lunds universitet, Humaniora och teologi, IT-enheten / Supportteknikerjobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Lund, Lomma, Staffanstorp, Burlöv, Kävlinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lunds universitet, Humaniora och teologi, IT-enheten i Lund

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns cirka 45 000 studenter och mer än 8 000 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.

Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet.

Beskrivning av arbetsplatsen

IT-enheten är en spännande och dynamisk arbetsplats som tillhandahåller IT-stöd till hela verksamheten vid Humaniora och Teologi tack vare sin bredd av IT-kompetenser.

Det är en mogen IT-organisation som har funnits i snart 15 år och som är redo att anta nya utmaningar.

IT-enheten är en infrastrukturenhet och har ett nära samarbete med övriga stödverksamheter inom HT, liksom med fakultetens 8 institutioner. På IT-enheten arbetar för närvarande12 personer, med allt från IT-support och AV-stöd till systemadministration och webbutveckling.

Vi erbjuder

Lunds universitet är en statlig myndighet vilket innebär att du får särskilda förmåner, generös semester och en förmånlig tjänstepension.

Läs mer på universitetets webbplats om att vara anställd vid Lunds universitet, https://www.lu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss.

Publiceringsdatum
2024-01-03

Dina arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna innebär främst att ge teknisk support åt våra anställda, både personligen och via fjärrsupport. Du kommer att ingå i ett team som arbetar med IT-support för alla institutioner och enheter inom Humanistiska och teologiska fakulteterna vid Lunds universitet. Arbetsuppgifterna utför du både självständigt och i samarbete med andra. Din placering kommer i huvudsak att vara på LUX. Supporten innefattar såväl installationer som felsökning och avhjälpande av fel på klientdatorer (Mac OS X, Windows OS) och eventuell kringutrustning, skrivare, nätverk, AV-utrustning samt enklare webbärenden.

I rollen som supporttekniker arbetar du med att besvara supportärenden som kommer in via IT-enhetens ärendehanteringssystem eller via telefon/besök. Kommunikation med användare sker både på svenska och engelska, ibland muntligen och ibland skriftligen, vilket innebär att det är viktigt att du har goda kunskaper i såväl det svenska som det engelska språket.

Viss systemadministration samt arbete i projektform kan också bli aktuellt.

Kvalifikationer
Krav för anställningen är:

- En relevant utbildning i IT eller dokumenterad relevant arbetslivserfarenhet
- Tekniska kunskaper om både Mac OS och Windows OS
- Mycket goda kunskaper i Microsoft Office
- Du talar och skriver både svenska och engelska obehindrat

Meriterande för anställningen är kunskaper i:

- System Center Configuration Manager
- JAMF
- Projektkompetens/arbete i projektform
- Digital ljud- och bildhantering samt erfarenhet av support på avancerad AV-utrustning i föreläsningssalar
- AD
- TCP/IP nätverk
- Ärendehanteringssystem
- Serveroperativsystemen Linux (Ubuntu) och Microsoft Windows Server
- Användning av AD för behörighetsstyrning

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Vi förväntar oss att du är serviceinriktad och har ett gott bemötande. Du behöver även ha en god pedagogisk förmåga, förmåga att hantera människor och lätt för att samarbeta. Eftersom vissa perioder är väldigt arbetsintensiva krävs en hög arbetskapacitet, liksom stresstålighet och ett strukturerat arbetssätt. Du måste ha en förmåga att arbeta självständigt och att på egen hand skaffa dig den kunskap du behöver. Dessa egenskaper är lika viktiga som den tekniska kompetensen.

Övrigt

Anställningen är tillsvidare med omfattningen 100 procent och med tillträde den 1 april 2024 eller enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange gärna löneanspråk i din ansökan.

Intervjuer kommer att genomföras i våra lokaler i Lund.

Så här söker du

Anställningen söks via universitetets rekryteringssystem. Ansökan ska innehålla personligt brev med motivering till varför du är intresserad av anställningen och på vilket sätt anställningen matchar dina meriter. Ansökan ska även innehålla CV, utbildningsbevis eller motsvarande samt övrigt som du önskar åberopa (kopior av betyg, uppgifter till referenser, rekommendationsbrev etc).

Om Humanistiska och teologiska fakulteterna

Humanistiska och teologiska fakulteterna har åtta institutioner och bedriver en stor och varierad verksamhet inom forskning och utbildning. Vi har ca 700 anställda och ca 4 000 helårsstudenter.

IT-enheten är en av de fem infrastrukturenheterna inom de Humanistiska och teologiska fakulteterna och tillhandahåller IT-stöd till alla anställda. IT-enheten har funnits sedan 2009 och består av totalt 12 medarbetare. IT-enheten samverkar med universitetets övriga IT-verksamheter och är en kundfokuserad IT-verksamhet med en platt organisation.

Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-01-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "PA2024/3".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lunds Universitet (org.nr 202100-3211)

Arbetsplats
Lunds universitet, Humaniora och teologi, IT-enheten

Kontakt
Malin Rehnstam (frågor om rekryteringsprocessen)
http://www.ht.lu.se/person/MalinRehnstam/

Jobbnummer
8365368

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lunds universitet, Humaniora och teologi, IT-enheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lunds universitet, Humaniora och teologi, IT-enheten: