Supporttekniker - IT Operations
Needo / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Needo i Stockholm,
Skellefteå eller i
hela Sverige Företaget
Företaget är en ledande nordisk nischbank som erbjuder konkurrenskraftig in- och utlåning till cirka 100 000 kunder i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Tyskland. De drygt 200 anställda bedriver genom en unik affärsmodell hela verksamheten från kontoret i Stockholms innerstad.
På företaget kännetecknas arbetsklimatet av samarbete, arbetsglädje och engagemang. Genom bred kompetens och stort personligt ansvar hos medarbetarna har en företagskultur vuxit fram som bygger på delaktighet och beslutskraft. Detta har sedan 2004 varit grunden till företagets starka tillväxt.
Teamet
IT Department är ca 40 personer och har ett totalansvar för allt från servrar och klienter till integration med banksystem och webklienter för kunder och tredje part. Alla på IT sitter bredvid varandra i lokaler centralt i Stockholm så ska du kontakta någon är det nästa skrivbord, inte på andra sidan jorden. Det är en platt organisation där alla bidrar till resultatet.
IT Operations är en del av IT Department och består av två ansvarsområden, IT Infrastructure och IT Support, totalt är teamet 8 personer. IT Operations ansvarar för interna kunders (personal) datorer, program, telefoner, nätverk, behörigheter med mera.
Rollen
Som Supporttekniker kommer du att jobba med 1:a-linjesupport där du tar emot interna kunders ärenden via telefon, vårt ärendehanteringssystem JIRA, e-mail eller ärenden som interna kunder personligen kommer med till IT. Tillsammans med övriga kollegor på IT Support prioriterar ni dagligen de ärenden som behöver hanteras. I den här tjänsten ingår även att vid behov hjälpa till med vaktmästarens dagliga sysslor.
Ansvar
Utföra dagliga IT-support ärenden via e-mail, telefon och JIRA
Övervaka interna övervakningssystem, svara på larm och eskalera vid behov
Uppdatera och skriva ny IT Support dokumentation
Hålla kontakt med leverantörer för att lösa problem
Installera och underhålla datorer, telefoner, skrivare och annan IT utrustning på kontoret.
Bistå under företagets informationsmöten som tekniker.
Hjälpa till med intern flytt av möbler, kablar m.m.
Hantera inkommande gods tillsammans med vaktmästare
Bistå vaktmästaren med diverse dagliga sysslor
Assistera övriga på IT Infrastructure och IT Department
För att trivas och prestera bra i rollen har du ett gediget teknikintresse, tycker om att lösa problem och gillar att möta olika sorters människor. Det är meriterande om du är utbildad supporttekniker eller motsvarande men inte ett krav. Du har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift.
Som person är du serviceinriktad och problemorienterad. Du har lätt för att hantera olika människors behov med stort tålamod och respekt. Vi söker dig som är flexibel och brinner för att hjälpa kunder, att du har ett stort intresse för teknik är en självklarhet.
Övrigt
På Företaget är det högt i tak, korta beslutsvägar och en företagskultur som präglas av nytänkande och framåtanda. Tempot är stundtals högt vilket ställer höga krav på medarbetaren samtidigt som lyhördhet och en god arbetsmiljö genomsyrar företaget. Du kommer få möjlighet att göra skillnad och få gehör för dina genomtänkta idéer.
Start: omgående enl.ök.
Lön: enl.ök
Plats: Stockholm
Vi ser fram emot din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2017-03-29Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-09-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMarkus Oor
markus@needo.se 0709-106692
FöretagNeedo
AdressNeedo
Drottninggatan 88F
11360 Stockholm
KontorsadressDrottninggatan 88F, Stockholm
Jobbnummer 3404961
Observera att sista ansökningsdag har passerat.