Supporttekniker - 2nd line

Centric Professionals AB / Supportteknikerjobb / Norrköping
2025-10-07


Visa alla supportteknikerjobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Centric Professionals AB i Norrköping, Finspång, Linköping, Nyköping, Valdemarsvik eller i hela Sverige

Vi söker nu en IT-tekniker till Andra linjen support för ett längre uppdrag hos en större statlig verksamhet. Här får du chansen att bli en viktig del av en IT-organisation som hanterar en bred och komplex IT-miljö - där stabilitet, säkerhet och service står i fokus.
Som konsult på Eccera får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Publiceringsdatum
2025-10-07

Arbetsuppgifter


Som IT-tekniker inom Andra linjen arbetar du med felsökning, incidenthantering och problemlösning i en varierad IT-miljö. Du har daglig kontakt med användare via telefon, ärendesystem och e-post, och samarbetar nära med andra IT-grupperingar vid behov av eskalering eller djupare teknisk analys.

Rollen innebär även ett koordinerande ansvar vid större driftstörningar, där du säkerställer att rätt information finns tillgänglig för vidare hantering av tredje linjen, systemförvaltningar och specialister.

Arbetet sker på plats tillsammans med ett engagerat team som värdesätter samarbete, struktur och kvalitet i leveransen.

Profil

Vi söker dig som har en teknisk bakgrund och trivs i en andra linjens supportroll där problemlösning och service går hand i hand. Du är kommunikativ, noggrann och har lätt för att skapa förtroende i dialog med användare och kollegor.


Kompetenser
Minst 4 års erfarenhet av teknisk support
Minst 2 års erfarenhet av arbete inom 2nd line support eller motsvarande
Eftergymnasial utbildning inom IT, eller motsvarande erfarenhet
Goda kunskaper inom Windows OS, Active Directory, Office 365, nätverk och felsökning
Erfarenhet av felsökning av både mjukvara och hårdvara
Erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem
Mycket god svenska i tal och skrift



Dina personliga egenskaper
Kommunikativ och pedagogisk
Serviceinriktad och tålmodig
Självständig, men trivs i team

Meriterande
Certifiering inom ITIL
Erfarenhet från större organisation eller konsultmiljö

Övrig information
Krav på svensktmedborgarskap
Vad vi erbjuder
På Eccera får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi sätter stort värde på att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2026-01-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Centric Professionals AB (org.nr 556718-3693)

Arbetsplats
Eccera Professionals AB

Kontakt
Christian Gidlöv
christian.gidlov@eccera.com

Jobbnummer
9543827

Prenumerera på jobb från Centric Professionals AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Centric Professionals AB: