Supportmedarbetare på deltid till Skolverket!
Academic Work Sweden AB / Kundservicejobb / Stockholm
2025-03-05
Visa alla kundservicejobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Academic Work Sweden AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Just nu söker vi engagerade medarbetare för Skolverkets räkning - en meriterande möjlighet för dig att bidra till det svenska skolväsendet. Du kommer tillhöra ett team som arbetar med support vid de digitala nationella proven som hålls löpande under året. Välkommen med din ansökan!
OM TJÄNSTEN
Skolverket är den statliga myndigheten som ansvarar för att utveckla och stödja det svenska skolväsendet. Myndigheten ligger i framkant när det gäller digitalisering av skolan och driver nu en av sina största tekniska satsningar - digitaliseringen av de nationella proven.
Från och med 2025 kommer de nationella proven att genomföras digitalt, och för att säkerställa att tekniken fungerar smidigt söker vi nu engagerade studenter som kan bemanna Skolverkets supportorganisation. Som supportmedarbetare kommer du att vara en viktig kontaktperson för skolpersonal och lärare, ge teknisk vägledning och bidra till att proven genomförs utan problem.
Arbetet sker på plats i Skolverkets lokaler i Solna Business Park under provtillfällen och vid tidpunkter i anslutning till dessa. Behovet är som störst under mars, maj, oktober och november, medan det är lägre under sommaren och julhelgerna. Dina arbetstider sker främst under förmiddagar måndag till fredag.
Du erbjuds
• Ett spännande detltidsjobb och en häftig möjlighet att vara med på Skolverkets digitala resa
• En engegerad konsultchef och karriärspartner nu och i framtiden
ARBETSUPPGIFTER
Publiceringsdatum2025-03-05Dina arbetsuppgifter• Ge svar på användarhandledande frågor kring den tekniska plattformen via telefon till skolpersonal under provtillfällen
• Vägleda vid tekniska problem kopplade till den digitala provplattformen utifrån givna svar på vanliga frågor
• Vid behov eskalera ärenden till andra funktioner inom supportkedjan
VI SÖKER DIG SOM
• Studerar på universitet eller högskola med minst 1 år kvar av dina studier
• Minst 6 månaders arbetslivserfarenhet från support via telefon
• Kommunicerar obehindrat i svenska, både i tal och i skrift - då du förväntas kommunicera i tal och skrift i det dagliga arbetet
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
• Strukturerad och serviceinriktad
• Lösningsorienterad och stresstålig
Vår rekryteringsprocess
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer här
Varaktighet, arbetstid, etc. Deltid
Ersättning Enligt avtal
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-04-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "15110845".
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Academic Work Sweden AB (org.nr 556559-5450),
http://www.academicwork.se Arbetsplats Academic Work
Jobbnummer 9201903