Supportkonsult ekonomisystem-Visma Control
Visma Visma Software AB / Ekonomiassistentjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Visma Visma Software AB i Malmö,
Stockholm eller i
hela Sverige Visma gör verksamheter mer effektiva, genom att leverera programvara, outsourcingtjänster, inköpslösningar, inkassotjänster, butiksdatalösningar samt IT-relaterad utveckling och konsultverksamhet. Vi förenklar och automatiserar verksamhetsprocesser hos 340 000 nordeuropeiska kunder inom privat och offentlig sektor. Vi är 5 600 anställda och omsatte 6 500 miljoner norska kronor 2013.
Visma Software AB söker vikarie som supportkonsult
Visma gör verksamheter mer effektiva, genom att leverera programvara, outsourcingtjänster, inköpslösningar, inkassotjänster, butiksdatalösningar samt IT-relaterad utveckling och konsultverksamhet. Vi förenklar och automatiserar verksamhetsprocesser både inom privat och offentlig sektor. 340 000 nordeuropeiska kunder använder våra produkter och tjänster, och ytterligare 330 000 använder oss som hostingpartner. Vi är 5 600 anställda och omsatte 6 500 miljoner norska kronor 2013.
Visma erbjuder möjligheten att arbeta i ett entreprenörsdrivet bolag, med kraften och utvecklingsmöjligheterna i en stark koncern. Hos oss trivs du som sätter resultat och affärsnytta före prestige och vill arbeta i ett lönsamt och växande bolag där din insats gör skillnad.
Visma Software AB söker en vikarie under ca ett år som supportkonsult med placering på Malmö kontoret. Supporten finns i Malmö och i Stockholm.
Du kommer arbeta i ett team som samarbetar tätt med våra certifierade partners, konsultavdelningen och med Vismas utvecklingsavdelning. Vår främsta fokus är proaktiv support och kunskapsdelning
Publiceringsdatum2014-06-10Bakgrund• Lämplig bakgrund är civilekonom eller liknande, praktisk erfarenhet av redovisningsarbete och förståelse av ekonomiska resonemang är meriterande.
• Vilja att lära, du blir en del av vår kompetensplattform. När ingen annan vet så måste du veta.
• Många supportfrågor är av teknisk karaktär, förståelse för SQL-databaser och operativsystem är en fördel.
Arbetsuppgifter• Se till att förfrågningar via telefon, mail och web registreras och hanteras
• Se till att förfrågningar från kunder och partners hanteras snabbt och med god service enligt vårt kvalitetssystem
• Se till att kundernas uppgifter hanteras med sekretess
• Ha förmågan att kunna fakturera tjänster utanför supportavtalet
• Delta i tester av nya versioner av programvaran i samarbete med utvecklingsavdelningen
• Hålla standard kurser för våra slutkunder
Dina personliga egenskaper• För att lyckas i din tjänst bör du vara affärsinriktad, initiativrik och pedagogisk. Du måste ha en bra social förmåga och vara en god problemlösare.
• Du har hög servicevilja, rätt svar på kort tid räcker inte. Service handlar även om att kunden ska bli väl omhändertagen av oss.
• Det är viktigt att du kan arbeta både i team och självständigt i ett högt arbetstempo. Du måste kunna ta egna beslut och ta kontroll över din tid.
Vi erbjuder
• Stimulerande arbetsmiljö i fräscha lokaler och trevliga kollegor
• Möjlighet att utvecklas i din roll genom kompetensutveckling
• Ett positivt och stimulerande arbete i ett finansiellt stabilt företag
Så ansöker duVi kommer att genomföra urval och kalla till intervjuer löpande, skicka därför in din ansökan så snart som möjligt. Önskar du mer information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Linda Sablic, 0707-255242
Arbetstider och omfattningVikariat 1 år 1 år
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-06-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLinda Sablic +46 707 25 52 42
linda.sablic@visma.comFöretagVisma Visma Software AB
AdressVisma Visma Software AB
Geijersgatan 2B
21618 Malmö
KontorsadressGeijersgatan 2B
Jobbnummer 1904416
Observera att sista ansökningsdag har passerat.