Support Manager till Visma EssCom!
TNG Group AB / Försäljningsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla försäljningsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos TNG Group AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Är du en resultatorienterad och inspirerande ledare med erfarenhet av support eller teknisk kundtjänst? Då söker vi dig för en spännande tjänst där du får vara med och bygga upp en teknisk support med ca 40 medarbetare.
Om uppdragsgivaren
Visma EssCom ingår i koncernen Visma och erbjuder rikstäckande service och installationer av avancerad utrustningar inom elektronik och IT. Visma EssCom erbjuder på-platsen-service, verkstadsservice och installation genom att skapa en helhetslöning som passar kundernas verksamhet. Nu kommer Visma EssCom även att erbjuda teknisk support till de kunder som använder sig av Vismas produkter och som ett led i detta söker de nu en Support Manager.
Beskrivning av tjänsten
Som Support Manager blir ditt huvudsakliga ansvar att följa upp kundleveransen och säkerställa att funktionen är lönsam. Supporten ger idag teknisk support till kunder som använder sig av Vismas kassasystem. Kunderna återfinns framförallt inom detaljhandeln och svenska apotek.
Du kommer att ha personalansvar för ca 40 supporttekniker (1st, 2nd line och även specialister kopplade till supportfunktionen). Eftersom supportfunktionen nu flyttas till Stockholm från annan ort kommer du delvis att ansvara för nyrekrytering, introduktion och uppbyggnad av den tekniska supporten. Du kommer att komma in i ett spännande skede där du får vara med att skapa rutiner, processer och en effektiv supportorganisation. Som Support Manager kommer du att arbeta nära ledningsgruppen och även vara involverad vid eventuella omförhandlingar av kundavtal.
Vem är du?
Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av personalansvar i en liknande funktion, till exempel kundtjänst, teknisk support eller service desk. Du har grundläggande teknisk förståelse men framförallt förmågan att organisera en supportfunktion på ett optimalt sätt.
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. För att vara framgångsrik i rollen behöver du vara tydlig, engagerad och strukturerad. Genom en ödmjuk, personlig och övertygande stil har du förmågan att skapa en framgångsrik support.
Intresserad?
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Sandra Peiper. Ansök snarast då intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Att ansöka tar endast ett par minuter och du behöver enbart uppge kontaktuppgifter samt bifoga ditt färdiga CV. Följ anvisad länk.
Om TNG IT
Vi är specialiserade på bemanning och rekrytering av IT-kompetens med särskild inriktning mot service desk, support, utveckling, drift och nätverk. Vi arbetar utifrån en unik process som kombinerar styrkorna hos headhuntingföretag och bemanningsföretag för att nå ut till IT-specialister med erbjudanden om uppdrag och anställning hos några Sveriges mest attraktiva företag. TNG är ett av Sveriges snabbast växande företag enligt undersökningen Snabbväxarna 2012. Vi finns representerade med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö , Linköping och Örebro.
Publiceringsdatum2014-10-05Arbetstider och omfattningHeltid tillsvidareanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-10-31
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 8478
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSandra Peiper
sandra.peiper@tng.seFöretagTNG Group AB
AdressTNG Group AB
Västra Järnvägsgatan 15
10132 Stockholm
KontorsadressVästra Järnvägsgatan 15, Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2019665
Observera att sista ansökningsdag har passerat.