Support inom inköp- och fakturafrågor!

Poolia Sverige AB, Poolia Kontor AB / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Sverige AB, Poolia Kontor AB i Stockholm, Solna, Sollentuna, Täby, Västerås eller i hela Sverige

Är du en driven person med hög servicekänsla? Har du erfarenhet från en supportfunktion? Då ska du fortsätta läsa annonsen!

Vi söker nu, för kunds räkning, en inköpssupport som har erfarenhet från administrativt arbete i system.

Har du dessutom erfarenhet från inköp/order är det meriterande.

Konsultuppdraget önskas starta under januari och förväntas pågå under 3 månader.  För rätt person finns det goda möjligheter att bli överrekryterad till kund! Uppdraget är på heltid, hos vår kund som sitter i Solna.

Publiceringsdatum
2016-01-08

Dina arbetsuppgifter
Arbetsuppgiften består av att ge kollegor support och utbildning avseende inköp i systemet iProcurement (Oracle) samt att fortsätta driva No Purchase order, No Pay. I uppgifterna ingår även vara stöd gällande fakturafrågor samt att arbeta tillsammans med våra leverantörer för att uppnå en effektiv process från order till betalning. I arbetsuppgifter ingår bl a följande:

• Vara support till organisationen gällande inköp i systemet iProcurement
• Arbeta med "Assistent buying", vilket innebär att analysera marknaden utifrån identifierade behov
• Hålla utbildning i Procure to Pay-processen samt iProcurement
• Arbeta tillsammans med kollegor inom Procure to Pay, Supply Chain samt leverantörer för att uppnå en effektiv process från order till betalning
• Ha en tät dialog med den centrala inköpsfunktionen.

Utbildning/erfarenhet
Vi söker dig som helst har arbetat några år med liknande arbetsuppgifter som fakturakontroll, orderhantering, supportfunktion eller inköpsfrågor. Rollen kräver att du har goda kunskaper i svenska såväl engelska samt har vana av att arbeta i Office paketet. Har du en utbildning inom ekonomi/logistik/inköp är det meriterande.

Vidare tror vi att du som söker är positiv, driven och initiativrik. Du är en person som ser lösningar snarare än problem och arbetar aktivt för att förbättra processer. Du har även en god service-och prioriteringsförmåga.

Förmåner
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag.

Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Omgående Visstidsanställning till

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-20
Ange följande referens när du ansöker: 660132
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lovisa Stehn +46855565023

Företag
Poolia Sverige AB, Poolia Kontor AB

Adress
Poolia Sverige AB, Poolia Kontor AB
Kungsgatan 57 A, Box 207
10124 Stockholm

Kontorsadress
Kungsgatan 57 A, Box 207

Jobbnummer
2606797

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Sverige AB, Poolia Kontor AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Sverige AB, Poolia Kontor AB: