Support/Applikationstekniker till TeliaSonera
TeliaSonera Broadband Sweden / Datajobb / Ospecificerad arbetsort
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Ospecificerad arbetsort eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos TeliaSonera Broadband Sweden i Ospecificerad arbetsort Broadband Services Swedens huvudinriktning är massmarknadstjänster inom TV, Internet och Röst för anslutning av hem och företag samt hemmets kommunikation.
Vi satsar på våra företagskunder därför behöver vi dig
Inom affärsområde Bredband finns Support Storföretag där avdelning Ljudlösningar ansvarar för företagskunder med serviceavtal på telefoni-system. Vi skall bidra till att kunderna upplever enkelhet även under driften av komplexa lösningar När lösningarna är i drift ansvarar SuS (Support Storföretag) för support och felanmälan från mottaget till stängt ärende. Verksamheten bedrivs dygnet runt, alla dagar via beredskapslista. Support och felanmälan bedrivs via fjärrhantering, vid behov av service på plats anlitas partners. Vi finns idag i Stockholm, Göteborg och Jönköping.
Publiceringsdatum2010-10-05Arbetsuppgifter• Din huvudsakliga arbetsuppgift är att driftsätta, konfigurera, underhålla, analysera och åtgärda fel via fjärrsupport på Avaya (Nortel), Aastra applikationer och växelutrustning, Cisco Call Manager IP telefonisystem samt hänvisnings- och talsvarssystem.
• Du arbetar även med applikationer i databas miljöer. Arbetsuppgifter rörande operativsystem och nätverk förekommer också.
• Du har ett helhetsansvar för kundens incident där förslag och utförande av permanenta och temporära löningar (workaround) är en viktig del.
• Du analyserar och löser såväl enkla som komplicerade kundproblem enligt beskrivna (dokumenterade) metoder samt ger kundsupport.
• Ger förslag på rationaliseringar, förbättringar och proaktiva aktiviteter inom teknik och verksamhetsområdet. Dokumenterar nya lösningar.
• Deltar i projektarbete företrädesvis vid nya kundinföranden.
• I förekommande fall delta i möten med kunder, entreprenörer, samarbetspartners och leverantörer Deltagande i projektarbete kan förekomma, företrädesvis vid nya kundinföranden.
Din kompetens och erfarenhet
• Högskoleutbildning inom IT
• Dokumenterad IP och nätverkskompetens
• Produktkunskap, ha kunskaper om ITIL processen.
• God serviceförmåga
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
Meriterande:
• Dokumenterad kompetens i någon/några av följande plattformar Aastra, Avaya, Nortel, Cisco företagsväxlar
• Ljudapplikationskunskap exempelvis Callpilot, CMG, Trio Enterprice, Solidus, Onebox
• Transmissionskunskap
• Erfarenhet av unified communication
Vem är du?
Du är mycket tekniskt engagerad och drivande. Är flexibel, lyhörd och har en kommunikativ förmåga samt dessutom god samarbetsförmåga med en tydlig vilja att ge våra kunder en service i världsklass.
Du är noggrann och analytisk. Du tycker om att arbeta i grupp och har lätt för att skapa kontakt med andra människor. Har förmåga att entusiasmera och att lära ut till andra. Du tar självständigt ansvar för dina arbetsuppgifter och din egen kompetensutveckling.
Vi erbjuder ett spännade jobb i telekombranchens ledande företag.
Välkommen med din anöskan
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Ersättningenligt gällande avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-11-17
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktHans-Åke Larsson, +46 706362810
Jonny Sörensen, +46 31-341 40 61
FöretagTeliaSonera Broadband Sweden
AdressTeliaSonera Broadband Sweden
10663 Stockholm
Jobbnummer 746777
Observera att sista ansökningsdag har passerat.