Supply Manager

Jerrie AB / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jerrie AB i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Lerum, Öckerö eller i hela Sverige

Svenska Mässan koncernen, där Gothia Towers ingår, drivs i stiftelseform och är en av norra Europas största integrerade mötesplatser med ett unikt cityläge i centrala Göteborg. Svenska Mässan har visionen att bli Europas mest attraktiva mötesplats genom att erbjuda den bästa helhetsupplevelsen. Koncernen arbetar framgångsrikt med mässor och möten, hotell, restaurang och underhållning. Varje år välkomnar vi cirka 1,8 miljoner besökare till vår mötesplats. Svenska Mässans huvuduppdrag är att främja näringslivet och årligen genererar koncernen drygt 2,6 miljarder kronor i besöksnäringseffekter till Göteborg.

Vill du vara med att utveckla Svenska Mässan till Europas mest attraktiva mötesplats! Nu har du chansen att forma din roll, driva utveckling och skapa effektiva flöden i en spännande, levande och komplex miljö. Tjänsten Supply Manager ingår i en chefsgrupp tillsammans med Production Manager och Logistics Manager samt rapporterar till Director of Logistics & Production. Du ansvarar för 19 medarbetare och du leder och utvecklar processer för alla verksamhetsområden inom Supply. Med ditt engagemang leder du arbetet inom avdelningen och strukturerar och visualiserar supply 's mål och mätetal, till exempel analys och tydliggörande av KPI: er. Med din proaktivitet säkerställer du att driften löper på smidigt och effektivt. Du ligger steget före i kostnadsansvar samt konsekvensanalys för beslut och beslutsunderlag.

Arbetsuppgifter och ansvar

• Löpande och proaktivt utveckla verksamheten och organisationen
• Aktivt förbättra processerna mellan enheterna inom företaget
• Beräkna lagerbindningskostnader och balansera lagerhållning
• Utveckla de system- och informationsstöd som krävs
• Övergripande ansvar för ekonomisk rapportering, prognos och budget
• Som ledare motivera, engagera, utveckla, informera och skapa resultat genom andra
• Säkerställa personalplaneringen utifrån definierade behov

Vi söker dig som har akademisk examen inom teknik eller ekonomi. Du har flera års erfarenhet inom logistik och materialförsörjning på operativ nivå och du är van att arbeta utifrån strategiskt givna ramar. Din bakgrund präglas av goda resultat från logistikflöden, lagerstyrning, lagersystemstöd och administration. Du är en rutinerad ledare med erfarenhet av personalansvar inom logistik samt från budget, prognostisering och uppföljning. Som person har du en positiv attityd och du är nyfiken och driven att leda förändringsarbete och processutveckling. Som ledare är du pedagogisk och engagerad och inspirerar dina medarbetare genom att vara en förebild. Engelska behärskar du i tal och skrift och har du dessutom erfarenhet av färskvaruhantering är detta meriterande.

Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev via www.jerrie.se senast 8 januari. Skicka gärna din ansökan snarast för vi gör urval och intervjuer löpande. Om du har frågor, kontakta Mia Roos-Jonsson på Jerrie, 0723-28 22 53.

Varaktighet, arbetstid
1 -

Publiceringsdatum
2016-12-20

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Jerrie AB

Adress
Jerrie AB
Odinsgatan 9
41103 Göteborg

Kontorsadress
Odinsgatan 9

Jobbnummer
3222555

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jerrie AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jerrie AB: