Supply Chain planning Manager

Miss Mary Of Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Borås
2024-08-07


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Miss Mary Of Sweden AB i Borås

Miss Mary of Sweden är ett internationellt underklädesföretag som designar, producerar och säljer underkläder och badkläder direkt till konsumenter och återförsäljare online. Företaget har haft en mycket positiv tillväxt de senaste 11 åren och har tredubblats i storlek de senaste 5 åren. Som Supply Chain Planning Manager kommer du att spela en nyckelroll i vårt företags fortsatta tillväxtresa. Du ansvarar för att planera och optimera våra lagernivåer för att på så vis säkerställa Miss Marys högt ställda krav på leveransförmåga till våra kunder. För att lyckas med detta krävs nära samarbeten med olika avdelningar såsom inköp, produktion, lager och försäljning. Din förmåga att leda och motivera ditt team är avgörande för att både trivas själv men också få dina kollegor runtomkring dig att må gott och nå sin fulla potential.

Rollbeskrivning
Som Supply Chain Planning Manager har du en nyckelroll för att säkerställa Miss Marys framtida tillväxt. Ditt huvudmål kommer vara att säkerställa servicenivå och optimera lagernivåer för både färdiga plagg och material. Det innebär bl.a. att du analyserar Miss Marys leveranskedja ur ett helhetsperspektiv, identifierar förbättringsmöjligheter och implementerar dessa för att optimera leveranskedjans nyckeltal såsom servicenivå, tillgänglighet och lageromsättning. Vi är ett företag med korta beslutsvägar och kvickhet i stegen vilket gör att du har stor frihet att utveckla arbetsprocesser rapporter och KPI:er för att säkerställa korrekt och effektiv uppföljning av leveranskedjan med fokus på kundnöjdhet, effektivitet och kostnader.
Du kommer att rapportera till vår COO och arbeta nära övriga funktioner inom operations men också våra säljteam och kundtjänst. Du är placerad på vårt huvudkontor i Borås. Resor förekommer framförallt till ditt team i Tallinn samt våra produktionsenhet på Sri Lanka och i Estland.

Dina huvudsakliga ansvarsområden innebär att:
Att leda och utveckla supply chain planning teamet som idag består av 5 personer varav 4 är placerade i Tallinn.
Utveckla och bygga processer och arbetsmetoder för planering som motsvarar höga krav i ett modernt e-handelsföretag.
Identifiera områden för förbättring, implementera nödvändiga förändringar.
Ansvara för beräkning, analys och implementering av parametrar för optimera lagernivåer av både material och färdigvarulager.
Ansvara för att vi använder vårt ERP- och planeringssystem på ett effektivt sätt.
Utveckla och säkerställa användningen av vårt planeringssystem AGR.
Ansvara för S&OP processen samt säkerställa prognoser från försäljningsteamen för att möta efterfrågan från samtiga försäljningskanaler.
Analysera prognoser och säkerställa att efterfrågan och tillgång är balanserade och motsvarar prognos.
Säkerställa lagernivåer och servicenivåer för utgående leveranser från vår 3PL-partner för att möta kampanjer och variationer i efterfrågan enligt högt ställda krav på leveransförmåga.

Erfarenhet och kvalifikationer
Minst 5 års erfarenhet som Supply Chain planning Manager eller motsvarande roll.
Högskoleutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom relevant område.
Starka ledarskapsförmågor och erfarenhet av att leda team, både direkt rapporterande och tvärfunktionella team från olika delar av organisationen.
Utmärkt problemlösningsförmåga och förmåga att hantera flera projekt samtidigt.
Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Analytisk, strukturerad och god kommunikationsförmåga.
Utmärkta kunskaper om leveranskedjan, material- och efterfrågeplanering.
Erfarenhet av S&OP, försäljnings- och verksamhetsplanering.
Utmärkta kunskaper i Excel.

Vi erbjuder en spännande möjlighet att vara del av ett dynamiskt och växande team där din roll har stor inverkan på företagets prestationer och framgång. Vi tror därför att du gillar att vara innovativ och proaktiv med idéer för att förbättra leveranskedjans effektivitet där ditt ledarskap guidar teamet till framgång.


Vi erbjuder dig
En dynamisk arbetsmiljö med engagerade kollegor.
En plats hos ett snabbväxande företag med korta beslutsvägar och delaktighet till att påverka företagets framtida utveckling och tillväxt.
En modern arbetsplats i centrala Borås med kollektivavtal och generösa friskvårdsförmåner.

I omkring 60 år har vi på Miss Mary of Sweden specialiserat oss på att tillverka damunderkläder. I den anrika textilstaden bestämde sig makarna Rydström att starta ett klädföretag med egen tillverkning i samma stad. Året var 1957. Idag är vi ett renodlat varumärke för underkläder och badplagg med fortsatt egen produktutveckling och tillverkning där vi säljer våra produkter online via egen webbutik eller via återförsäljare på fyra kontinenter med Europa som vår största marknad. Vi omsätter ca 400 MEUR årligen och vi är 184 medarbetare i Borås samt Tallinn.

Ersättning
Fast

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-09-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Miss Mary Of Sweden AB (org.nr 556638-9101), http://https://www.missmary.se/

Arbetsplats
Miss Mary of Sweden

Kontakt
COO
Annie Schreiber
annie.schreiber@missmary.se

Jobbnummer
8827861


Prenumerera på jobb från Miss Mary Of Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Miss Mary Of Sweden AB: