Supply Chain Planner till Viatris

Bravura Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
2022-06-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supply Chain Planner till Viatris" (publicerad 2023-07-14) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!


Publiceringsdatum
2022-06-14

Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag på heltid som inledningsvis varar i 12 månader med anledning av en föräldraledighet. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Viatris. Det kan finnas möjlighet till förlängning av uppdraget och vidare utveckling hos Viatris.

Läs mer om vad det innebär att vara konsult hos Bravura här: https://www.bravura.se/karriar/jobba-som-konsult/

Om företaget
Viatris tillgodoser hälso- och sjukvårdens behov idag och i framtiden. Viatris erbjuder receptbelagda läkemedel, inklusive varumärken, generiska och biosimilära produkter och komplexa generiska produkter utan recept. Viatris vill hjälpa människor att vara så friska som möjligt oavsett var de befinner sig i livet.

Viatris är en stor global organisation som finns i fler än 165 länder. Här blir du en del av den svenska organisationen på kontoret i Solna där ca 130 personer arbetar. Du tillhör ett mindre team på totalt fyra personer med liknande arbetsuppgifter som arbetar tätt tillsammans i det dagliga arbetet.


Dina arbetsuppgifter
Här arbetar du i nära samarbete med Supply Chain Planners centralt samt Brand Managers för att supportera och bidra till fortsatt vidareutveckling inom supply chain. Som person motiveras du av att få det operativa arbetet att fungera i varuflödeskedjan att utvecklas inom Supply Chain och logistik i en större organisation. Syftet med rollen är att säkerställa att Viatris kunder på den svenska marknaden har rätt mängd produkter tillgängliga för försäljning. Stort fokus i din roll är att hantera efterfrågeplanering vilket balanseras med tillgången i dialog med Supply Planners på central nivå.

Arbetsuppgifterna innebär att du ansvarar för framtagandet av prognoser, säkerställa leveranser, hantera fakturaunderlag, artikeladministration i SAP samt löser eventuella problem med lagerhanteringen.

• Ta fram prognoser för försäljning
• Ha nära dialog med Supply Chain Planners centralt och Brand Managers för att säkra tillgången av produkterna
• Tar fram och hanterar fakturaunderlag gentemot kund
• Föra in och uppdatera administration i SAP
• Lösa eventuellt uppkomna problem med lagerhanteringen

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• För att lyckas i rollen har du någon av följande bakgrund:
• Avslutad högskoleutbildning inom logistik i kombination med minst ett års arbetslivserfarenhet inom varuförsörjning eller Supply Chain
• Minst två års arbetslivserfarenhet inom varuförsörjning eller Supply Chain
• Mycket goda kunskaper i Excel
• Mycket goda kunskaper i engelska i tal och skrift
• Meriterande med kunskaper i SAP
• Meriterande med erfarenhet från läkemedelsbranschen

Vi söker dig som tar ansvar för dina arbetsuppgifter och har förmågan att strukturera och prioritera rätt saker. Du har förmågan att sätta upp och hålla tidsramar och är mån om att arbeta tills resultat är uppnådda. Vidare är du strukturerad i ditt arbetssätt då du är mån om att göra ett bra arbete. Som person har du en god social förmåga då du är duktig på att bygga långsiktiga relationer. När det under tidsperioder blir stressigt har du förmågan att behålla lugnet och fortsätta arbeta strukturerat. För att trivas i rollen gillar du att ha tempo i ditt arbete och kan hantera arbetsbelastning utan att det påverkar kvaliteten i det du gör. Du gillar att samarbeta då du arbetar tätt ihop med ditt team.

Övrig information:

Start: Augusti 2022
Plats: Solna, Stockholm med möjlighet till hemarbete tre dagar i veckan
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Supply chain, logistik, supply chain planner, suppy chain coordinator, stockholm, heltid, läkemedel

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-07-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bravura Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Julia Jobacker
julia.jobacker@bravura.se
08-40024050

Jobbnummer
6743343

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: