Supply Chain Planner Inbound

Jula AB / Inköpar- och marknadsjobb / Skara
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Skara, Götene, Lidköping, Falköping, Skövde eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jula AB i Skara, Falköping, Skövde, Mariestad, Trollhättan eller i hela Sverige

Jula AB är ett lönsamt detaljhandelsföretag som säljer produkter till låga priser för hemmafixare och proffs. Just nu har vi 77 varuhus i Sverige, Norge och Polen.
Vår arbetsplats präglas av entreprenörsanda och att vara i ständig utveckling. Våra ledord är nyfikenhet, engagemang, ärlighet och att gå rakt på mål. Omsättningen 2013 var 4,9 miljarder kr och vi sysselsätter ca 2300 personer .

Supply Chain är en del av Julas inköpsavdelning där man arbetar med leveransflödet av en produkt från leverantör till centrallager (inbound) och från centrallager till varuhus (outbound). Här hanteras prognoser och orderläggning på hela julas sortiment och kampanjer.

Publiceringsdatum
2014-12-16

Dina arbetsuppgifter
Som Inbound planner är ditt ansvar att säkerställa en effektiv varuförsörjning från leverantörer i hela världen in till vårt centrallager i Skara. Detta innebär såväl orderläggning som leveransbevakning samt analys och hantering av avvikelser. I det dagliga arbetet ingår kontakter med våra leverantörer, inköpsavdelningens produktteam samt med vårt kontor i Shanghai. I rollen ligger också ett ansvar att tillsammans med övriga resurser inom supply chain underhålla och förbättra styrparametrar i vårt varuförsörjningssystem Relex. Du kommer att arbeta i ett team med sex övriga medarbetare i ett arbete med en hög ambitionsnivå.

Dina egenskaper
För att trivas i rollen som Inbound Planner bör du vara stresstålig och ha en god förmåga att hantera flera olika arbetsmoment samtidigt. Du måste kunna arbeta proaktivt och tycka om att arbeta med ständiga förbättringar. Du är flexibel, strukturerad och självständig samt har lätt att uppfatta helheten och kan prioritera ditt arbete utifrån störst kundnytta.
Vi värderar tidigare erfarenheter av Supply Chain-området eller motsvarande högskolekompetens. Systemkunskaper inom Movex och Relex är meriterande. Goda kunskaper i engelska är ett krav då merparten av konversation både muntlig och skriftlig sker med leverantörer utomlands. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Anställningsvillkor:
Tjänsten är på heltid, tillsvidare
Placeringsort: Skara

För frågor om tjänsten kontakta:
Thomas Andersson, Supply Chain Manager, 0511-68803, eller via mail på thomas.andersson@jula.se

Arbetstider och omfattning
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-01-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Pia Hermansson

Företag
JULA AB

Adress
JULA AB
Box 363
53224 Skara

Kontorsadress
Box 363

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2102582

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jula AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jula AB: