Supply Chain Manager till Happy Socks
Add logistics AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Add logistics AB i Stockholm,
Solna,
Täby,
Upplands Väsby,
Södertälje eller i
hela Sverige Om Happy Socks
Happy Socks grundades 2008 och har sedan dess expanderat kraftigt där deras strumpor säljs i över 60 länder. Man arbetar utefter en tydlig strategi kombinerat med en enorm vilja och ett starkt affärssinne. Man har lyckats att integrera affärsstrukturen med en personlig känsla och man tillåter, och ständigt uppmanar, till självständig kreativitet hos sina anställda.
Om Tjänsten
Happy Socks förväntas kraftigt öka sin omsättning under 2013 och söker därför en erfaren Supply Chain Manager som ska kunna driva och utveckla företagets Supply Chain och Team. Du som söker tjänsten ska ha dokumenterad erfarenhet från tidigare motsvarande roller och kunna uppvisa goda resultat.
Uppgiften
• Driva och utveckla en kostnadseffektiv Supply Chain.
• Kunna rita upp nästa generation Supply Chain.
• Leda avdelning (inköpare, sales support, supply chain coordinator och ev kommande roller).
• Ansvar för varuflöden där orders och fakturering ingår som delar av kedjan.
• Uppföljning och avtal med Happy Socks leverantörer.
• Analys av KPI'er såsom omsättningshastighet, kapitalbindning, lagernivåer samt ABC-kategorisering av produkter. Samarbete med CFO.
• Ansvarig för inköp där samarbete sker med inköpare.
• Säkerställa att produktion och leveranser håller sig inom tidsramen för vad som avtalats. Innefattar ett strategiskt arbete med hänsyn till miljö-och legala direktiv.
• Ansvara för resultat samt effektivisera processer på Happy Socks lager. Inkluderar inventeringar.
• Ansvara för att effektivisera Supply Chain processer i Happy Socks konceptbutiker och webshop.
• Avtala globala transport- och lageravtal.
• Driva IT frågor samt systemlösningar i MS NAV för Supply Chain.
Publiceringsdatum2013-01-21Kvalifikationer• Flytande engelska i tal och skrift.
• Minst 10 års erfarenhet av Supply Chain.
• God IT och datorvana. Avancerade kunskaper i Excel är ett krav.
• Analytisk.
• Problemlösare, strukturerad och driven.
• Civilingenjör eller motsvarande.
• Ett plus om man har erfarenhet från MS NAV.
Du jobbar eller har tidigare jobbat på ett liknande företag och du drivs av en stark entreprenörsanda.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsökan skickas in via vår ansökningstjänst online:
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
FöretagAdd logistics AB
AdressAdd logistics AB
Stigbergsliden 5
41463 Göteborg
KontorsadressStigbergsliden 5
Göteborg
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 031-137501
E-postadress:
info@add-logistics.se Jobbnummer 1444168
Observera att sista ansökningsdag har passerat.