Supply Chain Manager för kunds räkning i Årsta

Intern Stockholm / Logistikjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Intern Stockholm i Stockholm, Huddinge, Järfälla, Botkyrka, Sollentuna eller i hela Sverige

Om tjänsten
I ditt jobb som Supply Chain Manager ansvarar du för mottagning, grov- och finsortering, värdering, paketering samt transport och logistik. I din roll som Supply Chain Manager ingår du i kundens ledningsgrupp och har ett strategiskt ansvar för att säljkanalernas behov av gåvor säkerställs löpande. Befattningen innebär också att utveckla kundens verksamhet långsiktigt och vara delaktig i affärsprocessen som helhet utifrån ett logistikperspektiv.
¨
Vidare innebär arbetet:
• Personalansvar för enhetschefer inom verksamhetsområdet.
• Budget- och resultatansvar samt ansvar för uppföljning av resultat, bemanning och investeringar inom verksamhetsområdet.
• Leda kundens varuförsörjning genom att leda, säkerställa och skapa en hållbar långsiktig utveckling och optimering avseende sortering, värdering, kvalitet och logistik. I ansvarsområdet ingår export, givarservice och ansvaret för kundens lastbilspark.




Om Logent
Logent är en oberoende tjänsteleverantör inom logistik med ett heltäckande erbjudande inom Supply Chain Management för logistikintensiva verksamheter. Vårt erbjudande innefattar tjänster och branschlösningar inom våra tjänsteområden Logistik, Bemanning, Hamn & Hub och Kompetens. Logent finns representerade på ett flertal orter i Sverige och Norge med ca 3000 anställda. Under 2016 omsatte Logent ca 1,5 miljarder SEK. Logent AB är auktoriserade genom Almega och AEO-certifierade samt certifierade enligt ISO9001 och ISO14001.

Om kunden
Kunden är idag en av Sveriges största insamlingsorganisation av textil och inredning med sju produktionsenheter runt om i landet. Varje år samlas över 8000 ton textil och 4000 ton prylar. Därefter sorteras, värderas och transporteras det till någon av deras butiker.
Utöver detta handleder kunden personer som genom olika arbetsmarknadspolitiska program arbetstränar på deras enheter.


Din profil
Framgångsfaktorer:
För att lyckas i rollen som Supply Chain Manager behöver du ha ett entreprenöriellt förhållningssätt med andra ord ska du som person vara drivande, strukturerad, analytisk och orädd. Du tar ägandeskap i olika frågor och upprättar mål och planer samt säkerställer dem.


Krav:
• Du har en akademisk examen eller motsvarande inom Supply Chain, logistik eller operation manager
• Erfarenhet inom Supply Chain
• Erfarenhet av ledande befattning; personalansvar, ledningsgrupp, budget- och kostnadsansvar
• Erfarenhet av projektledning
• Tala och skriva svenska obehindrat

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader

Publiceringsdatum
2018-07-25

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-08
Ange följande referens när du ansöker: 2653
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lina Johansson lina.johansson@logent.se

Företag
Intern Stockholm

Adress
Intern Stockholm
HAMMARBY KAJ 14
12030 Stockholm

Kontorsadress
HAMMARBY KAJ 14

Jobbnummer
4263003

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Intern Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Intern Stockholm: