Supply Chain Coordinator med fokus på varuförsörjning hos Oriola

Adecco Sweden AB / Logistikjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Har du god förståelse för logistikprocesser och/eller inköp? Vill du arbeta med varuförsörjning och kundservice i en koordinerande roll? Då skall du läsa mer om tjänsten som Supply Chain Coordinator hos Oriola i Mölnlycke!

Oriola förbättrar människors hälsa genom att säkerställa pålitliga och kundvänliga leveranser av läkemedel och handelsvaror. Oriola Sverige inriktar sig bland annat på läkemedelsdistribution direkt till apoteken (DTP - Direct to Pharmacy) och på tjänster till läkemedelsindustrin. All apoteksdistribution är centraliserad till Enköpings distributionscentral och centrallagerhanteringen till Mölnlycke, där huvudkontoret ligger. Utöver apoteksdistributionen och centrallagerhantering erbjuder Oriola olika tilläggstjänster till läkemedelsföretagen.

Publiceringsdatum
2017-09-08

Om tjänsten
I din roll som Supply Chain Coordinator kommer du att vara länken mellan Oriola, uppdragsgivare och övriga interna processer. Du ansvarar för kundsupport vilket innebär ansvar för dagliga frågor och uppgifter från kund, där du koordinerar och utvecklar kundens uppdrag och tjänster i samarbete med KAM och uppdragsgivaren.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar:
• Koordinering och att utföra daglig lagerstyrning och avrop
• Administrera och kontrollera kundernas partihandelstillstånd
• Hantera frisläppningar/karantän/indragningar/spärrkoder av artiklar
• Fakturahantering

Rollen innebär nära kontakt med uppdragsgivare likväl som interna intressenter så som Kvalitets- och Försäljningsavdelningen samt bolagets distribunal, vid frågor kring varuförsörjningen, sortimentsförändringar och logistik samt master data registrering.

Om dig
Du har studerat en eftergymnasial utbildning inom logistik, service, inköp eller ekonomi alternativt kan du ha likvärdiga arbetslivserfarenheter. Vidare har du minst något års erfarenhet av inköps-, kundservice-, och/eller logistikprocesser med god förståelse för logistiska flöden och distribution. Vidare har du god datavana och är van vid att arbeta med Excel och affärssystem som verktyg för ditt arbete. Högt meriterande är det om du har erfarenhet av att arbetat i IFS och/eller SAP. Du behärskar också svenska och engelska språket obehindrat i tal såväl som skrift.

Som person har du en positiv inställning, är serviceminded och har en god förmåga att skapa starka relationer genom ditt goda bemötande mot både interna som externa parter. I ditt arbetssätt är du noggrann och effektiv för att minimera risken för fel och du är även proaktiv, flexibel och kan planera situationsanpassat för bästa utfall. En annan framgångsfaktor är att du är lösningsorienterad och drivande för att se möjligheter och att supporta kunden.

Viktigt för tjänsten:
• Erfarenhet och god förståelse för logistiska flöden och varuförsörjning
• Van vid att arbeta mot kund och andra intressenter
• Goda datakunskaper och van användare av Excel och affärssystem
• Goda kunskaper i svenska och engelska språket

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som Supply Chain Coordinator skall tillsättas omgående och är ett konsultuppdrag. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Uppdraget förväntas pågå ca 1 år med möjlighet till förlängning eller en anställning hos vårt kundföretag för rätt person. All kontakt kring tjänsten hänvisas till Adecco.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Bifoga CV och personligt brev i din ansökan.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Caroline Carlsson på 031-725 45 39.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-09-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Caroline Carlsson 031-725 45 39

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Jobbnummer
3688558

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: