Supply Chain Coordinator Key Account till Stora Enso

Adecco Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2022-06-16

Om tjänsten
Som Supply Chain Coordinator Key Account har du en mycket viktig roll i allt från order till leverans och uppföljning för en av Stora Ensos key account kunder. Du kommer arbeta självständigt men tillhöra ett team som samordnar och ta r hand om alla frågor som rör kunden. Kunden har fabriker över hela världen vilka du kommer ha ett nära samarbete med. Du kommer ha daglig kontakt med fabrikerna i frågor kring order, lager och leveranstider, prognoser, dokumenthantering samt uppföljning. För att kunna svara på dessa frågor har du även ett nära samarbete med produktionsplanering, leveransplanering och logistik. Du kommer arbeta i team med andra och vara stationerad på Stora Ensos bruk på Skoghall.

I din roll som Supply Chain Coordinator Key Account kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Orderhantering
• Lagerhantering
• Dokumenthantering
• Fakturering
• Kontakt med kund och interna medarbetare.

Tjänsten som Supply Chain Coordinator Key Account är ett konsultuppdrag hos Adecco med start den 29 augusti. Uppdraget sträcker sig fram till den 30/12-2023.

Om dig
Vi söker dig som har erfarenhet från någon administrativ tjänst gärna inom försäljning, logistik eller kundservice. Vi ser gärna att du har en universitet- eller högskoleutbildning inom teknik, logistik eller ekonomi och marknadsföring. Du ska ha goda kunskaper i Officepaketet och ha lätt att lära nya system. Vidare bör du ha goda kunskaper i engelska då du kommer ha kontakt med kollegor och kontakter hos kund runt om i världen.

Som person är du engagerad, serviceinriktad och driven. Du har både viljan att utvecklas och trivs i en föränderlig miljö. Vidare tar du ansvar för att utföra dina arbetsuppgifter i enlighet med våra värderingar och sätter alltid säkerheten främst. Vi värdesätter också din förmåga att arbeta både i grupp och på egen hand samt att du har ett strukturerat arbetssätt och kontroll över dina uppgifter. En god analytisk förmåga är viktigt för att du ska kunna förutse och förstå händelser relaterade till verksamheten.

Viktigt för tjänsten är:
• Administrativ erfarenhet
• Relevant utbildning
• En god analytisk förmåga
• Ett strukturerat arbetssätt
• Engelska

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Stora Enso
Stora Enso är en ledande global leverantör av förnybara lösningar inom förpackningar, biomaterial, träkonstruktioner och papper. Våra fiberbaserade material är förnybara, återvinningsbara och fossilfria. Våra lösningar erbjuder koldioxidsnåla alternativ till produkter baserade på icke förnybara resurser. Vi menar att allt som tillverkas av fossilbaserade material i dag kan tillverkas av träd imorgon.

Skoghalls Bruk är ett av Stora Ensos största bruk för tillverkning av förpackningsmaterial. Vi tillverkar högkvalitativ förnybar kartong till förpackningar. Produkterna är vätskekartong och bestruken kartong. Vi har ungefär 700 anställda och över 90 % av produktionen exporteras. Ungefär var sjätte vätskekartongförpackning i världen kommer från Skoghalls Bruk.

Om Adecco
Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Adecco är ett av världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:
Sara Pagré 054-771 85 47.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Supply Chain Coordinator, Orderhantering, Logistik, Dokumenthanterare, Export, Transporter, Stora Enso, Adecco, Karlstad, Värmland

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-07-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Adecco Sweden AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-38441".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677), http://www.adecco.se/

Kontakt
Sara Pagre
054-771 85 47

Jobbnummer
6748091

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: