Studio manager till Hbg Works
Helsingborgs stad, Digitaliseringsavdelningen / Administratörsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Helsingborgs stad, Digitaliseringsavdelningen i Helsingborg Du vill något. Det vill vi med! Hos oss går vi från vilja till handling så här har du alla förutsättningar att påverka och få saker gjorda. Vi lyssnar, hjälps åt och jobbar för att dra åt samma håll. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, bygga, förändra, uppleva och utvecklas. Helsingborg är staden för dig som vill något.
Helsingborgs stad ligger långt framme inom innovation och samhällsutveckling. Staden har ett starkt driv och jobbar mot visionen Helsingborg 2035. Inom vissa delar är Helsingborg redan ledande i Sverige, vilket bland annat premierats med utmärkelser som Årets Employer Branding-kommun, Årets IT-kommun 2015, Sveriges bästa kommunwebb, Årets tillväxtkommun och 2017 fick vi priset som Sveriges Kvalitetskommun vilket ges till den kommun som lyckats bäst med att utveckla demokrati, service, arbetsgivarpolitik och samhällsbyggande samt leverera tjänster med hög kvalitet. Nu har vi lagt ribban på nästa nivå; vi vill bli en av Europas mest innovativa städer.
Digitaliseringsavdelningen inom Stadsledningsförvaltningen har ett stort och framåtblickande uppdrag. Förutom att säkerställa en kvalitativ grundleverans av IT miljö för 35 000 användare, ska vi bli stadens verksamheter och bolagens bästa partner i digitaliserings- och innovationsarbete. Vi ska kunna ligga steget före i att utveckla och på så vis underlätta för staden att snabbare komma ut med innovation och nya digitala tjänster.
Digitaliseringsavdelningen består av sex enheter; Supportcenter, Systemtjänst, Kommunikationstjänst, Kund och kvalitet, Digital utveckling samt Design och innovation. Avdelningen har också ansvar för stadens satsning på Hbg Works, som är stadens gemensamma utvecklingsplats, ett centralt kreativt kontor i centrala Helsingborg, där projekt och kompetens drivs framåt gemensamt med stadens verksamheter. De nyetablerade lokalerna är 1400 kvm i två plan där ca 25 medarbetare från Digitaliseringsavdelningens har sin fasta placering och det kommer vara 100-tals besökare i möten och workshops varje månad.
Till Hbg Works söker vi nu en Studio manager vars arbetsuppgifter kommer vara ett viktigt nav i vår dagliga verksamhet på kontoret. Detta är en helt ny roll vilket innebär att du har stor möjlighet att påverka och göra skillnad i en spännande resa att bygga upp en ny verksamhet. Du kommer rapportera till enhetschefen för Kund och kvalitet som har ansvar för lokalerna men även ha ett nära samarbete med enhetschefer och medarbetare på enheterna Digital utveckling samt Design och innovation som har sin placering på Hbg Works och avdelningens administrativa assistent och controller.
Publiceringsdatum2019-03-22ArbetsuppgifterSom Studio manager får du ett omväxlande arbete och en viktig roll i att skapa en välkomnande kultur på kontoret. Ditt uppdrag är att se till att medarbetare och besökare får den omsorg som behövs för allas trivsel på Hbg Works. Du ser människor och är ett socialt kitt, men har också det löpande ansvaret för kontorets service, faciliteter, leveranser, beställningar.
Du kommer stötta ansvariga när det hålls både mindre och större workshops, möten och event på kontoret. Detta kan ibland innebära arbete utanför ordinarie arbetstid. Du kommer även vara delaktig i avtalsupphandlingar och administrativt arbete som omfattar både Hbg Works men i vissa fall även det som omfattar helheten för Digitaliseringsavdelningen vilket även omfattar kontoret på Prästgatan.
Ditt arbete som Studio manager kommer innebära att du t.ex. beställer kontorsmaterial, frukt, kaffe mm, men även att du hanterar uppföljningar på innehavande avtal och hanterar fakturor som avser Hbg Woks drift och inköp i stadens affärssystem. Du kommer vara kontaktperson mot fastighetsskötaren, ansvara för rapportering inom säkerhet och SBA (Systematiskt BrandskyddsArbete), kunna hålla intro om kontoret för nya medarbetare på Hbg Works. Vid event och stora möten håller du ihop beställningar för catering och kan även hantera kontorets ljus och ljud inför event. Som sammanfattning är det du som har koll på läget på Hbg Works!
KvalifikationerTill rollen som Studio manager vill vi hitta dig som har förmåga att koordinera, prioritera och kunna fatta snabba beslut. Det krävs att du har lätt för att samarbeta och ett stort mått av social kompetens vilket innebär att du är bra på att bygga och behålla nätverk och relationer. Det är viktigt att du tar egna initiativ, är lösningsfokuserad och självgående. Det är viktigt att du är utåtriktad, strukturerad och prestigelös. Du tycker det är roligt att driva möjligheter och få med dig folk genom att se nya möjligheter och inspirera andra.
Rollen kräver att du är serviceinriktad och att du inte drar dig för att kavla upp ärmarna när det behövs en insats utöver det normala. Rollen pendlar mellan ett arbete i bakgrunden till att ha många kontakter utåt och kunna styra upp i de situationer det krävs med ledarskapsegenskaper. Jobbet innebär mycket kontakt både med medarbetare och besökare vilket kräver att du ger en service utöver det vanliga. Det är en fördel om du är händig och praktiskt lagd med ett teknikintresse.
Du behöver ha sinne för detaljer, ordning och struktur och det är viktigt att du som Studio managern tar ansvaret för att samordna på Hbg Works.
Du:
• Har erfarenhet av liknande arbete
• Tycker om att nätverka
• Är kommunikativ som person
• Kan skapa förtroende hos både ledning och medarbetare/kollegor/partners och leverantörer.
• Har ledaregenskaper
• En teamplayer som hittar win-win
• Handlingskraftig och får saker att hända på riktigt.
• Har ett intresse och förståelse för teknik/IT
Det är meriterande om du har erfarenhet av inköp och projektledning.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma Recruit 0771-693 693.
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse. Anställningen är tidsbegränsad i två år med möjlighet till förlängning. Provanställning kan bli aktuellt.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-04-21
Ange följande referens när du ansöker: C26417
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPernilla Nilsson
pernilla.nilsson@helsingborg.seFöretagHelsingborgs stad, Digitaliseringsavdelningen
AdressHelsingborgs stad, Digitaliseringsavdelningen
•
25189 Helsingborg
KontorsadressKontaktcenter Stortorget 17 Helsingborg
Jobbnummer 4686393
Observera att sista ansökningsdag har passerat.