Studerande Operativ inköpare till Elcare Nordic i Växjö
Maxkompetens Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Växjö,
Alvesta,
Uppvidinge,
Lessebo,
Hylte eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Maxkompetens Sverige AB i Växjö,
Alvesta,
Uppvidinge,
Lessebo,
Tingsryd eller i
hela Sverige Elcare Nordic är Nordens ledande servicepartner inom IT och hemelektronik. Elcare Nordic är en auktoriserad servicepartner och utför mer än 1500 reparationer dagligen runtomkring i Norden Inom bolaget är de cirka 300 anställda och i Växjö sitter IT-, ekonomi- och inköpsavdelningen. På Inköpsavdelningen i Växjö är de 4 medarbetare som tillsammans ansvarar för det operativa inköpsarbetet för hela Norden. Läs mer om Elcare Nordic här:
https://elcare.com/sv-seVi på Maxkompetens söker nu efter en serviceminded och analytisk student som vill arbetar heltid under sommaren och eventuellt timmar vid sidan av sina studier.
Publiceringsdatum2023-03-09ArbetsuppgifterSom Operativ Inköpare hos Elcare Nordic kommer din främsta ansvarsuppgift vara att tillsammans med organisationens tekniker köpa in reservdelar till reparation av enheter.
I rollen som Operativ Inköpare kommer du att:
• Genomföra beställningar.
• Säkerhetsställa att inköpsorder stämmer gentemot beställning.
• Administrera inköpsorderna i Elcares affärssystem.
• Ha ständig dialog med organisationens tekniker och verkstäder så rätt artiklar köps in.
Hos Elcare Nordic uppmuntras du att aktivt bidra till organisationens förbättringsarbete genom att engagerat vilja utveckla ditt dagliga arbete.
ProfilVi ser att du som söker studerar en administrativ utbildning på högskole- eller universitetsnivå och har några terminer kvar innan din examen. Utbildning inom Inköps/supply chain är särskilt meriterande. Du som söker har vana att arbeta inom affärssystem och ser inga svårigheter i att anpassa dig till olika arbetssätt. För att trivas i rollen och på Elcare Nordic är det viktigt att kunna hantera organisationens inköpflöde och dess ansvarsområde. Vidare trivs du i en roll där du får ha kontinuerlig dialog, via telefon och mail/chatt, med olika kontaktytor, både interna som externa, och förstår vikten av en bra kommunikation.
Som person är du serviceminded och förstår vikten av att arbeta strukturerat för att löpande kunna hålla utsatta deadlines. Vidare är du analytisk och lösningsorienterad i ditt tillvägagångsätt samt trivs i en vardag där det är stor variation på arbetsuppgifter. För att trivas i arbetsgruppen är du som söker glad, positiv och engagerad.
För att vara aktuell har du som söker:
• Pågående Universitets- eller högskoleutbildning inriktat mot administration där inköp/supply chain är särskilt meriterande.
• Kunskaper inom Affärssystem och övriga program inom Officepaketet.
• Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska. Meriterande är om du även kan behärska norska, danska eller finska.
• Tillgänglig för att arbeta heltid mellan perioden vecka 24/25-33/34.
Vi erbjuder dig
Vi sätter oerhört stort värde på dig som medarbetare hos oss på Maxkompetens. Hos oss får du en personlig och prestigelös konsultchef vars främsta uppgift är att du ska trivas på din arbetsplats oavsett om du arbetar en kort period eller flera år som anställd hos oss. Din konsultchef är mån om kontakten med dig och kommer både besöka dig ute hos kundföretaget, men finns också tillgänglig via telefon och för personliga möten på Maxkompetens kontor.
Vi vill inget hellre än att hjälpa dig att utvecklas och lyckas i din jobbkarriär. Samtidigt ger vi dig branschens bästa friskvårdsersättning. Självklart erbjuder vi dig en formell trygghet när det kommer till allt det arbetsrättsliga såsom lön, semester, arbetsmiljö, friskvård, pension och sjukfrånvaro som medföljer stämpeln av att vara ett auktoriserat bemanningsföretag. Hoppas att du vill vara en del av oss!
Övrig information
• Placeringsort: Växjö
• Start: Upplärning under våren. Heltid mellan v,24/25-v 33/34.
• Varaktighet: Heltid under sommaren, vid behov under studieåret.
• Arbetstid: mån-fredag, heltid, 38h per vecka.
• Lön: Individuell lönesättning tillämpas.
Till denna tjänst vänder vi oss till dig som är student, alternativt dig som har en annan huvudsaklig sysselsättning och vill jobba extra. Som student räknas du som är antagen och inskriven på universitet, högskola eller Komvux. Registreringsintyg är ett krav för eventuell anställning.
För den här tjänsten blir du anställd som konsult hos Maxkompetens och arbetar ute hos Elcare Nordic i centrala Växjö.
Urval sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan idag! Vid frågor kontakta ansvarig konsultchef från Maxkompetens, Lisa Andersson på telefon 073- 436 81 02.
Ansökningar via e-post mottages ej på grund av GDPR.
Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.
Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.
Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-03-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "8869".
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Maxkompetens Sverige AB (org.nr 556647-6957),
http://www.maxkompetens.se Kontakt Lisa Andersson
Lisa.Andersson@maxkompetens.se +46 73 436 81 02 Jobbnummer 7530495
Observera att sista ansökningsdag har passerat.