Studentmedarbetare inom upphandling
Älmhults kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Älmhult
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Älmhult,
Osby,
Östra Göinge,
Ljungby,
Markaryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Älmhults kommun i Älmhult Vi som arbetar inom kommunen finns där människor finns. Vi gör skillnad och påverkar människors vardag. Vi bidrar till människors livskvalitet. Varje dag. Därför tycker vi att vi har Sveriges viktigaste jobb.
Vi ansvarar för att barn lär sig läsa och skriva, att vi har bra vägar, rent vatten och en fin miljö, att det byggs hus, att det finns ett rikt kultur- och fritidsliv och att människor får en god och trygg omsorg på äldre dar. Och mycket mer.
Som anställd på Älmhults kommun kommer du att vara med och göra skillnad. Det finns många intressanta och utvecklande jobb hos oss. Som arbetsgivare har vi högt satta mål för vår arbetsmiljö. Vi vill ha medarbetare som trivs och utvecklas själva och som aktivt och engagerat bidrar till kommunens utveckling. Älmhults kommun befinner sig i ett intressant utvecklingsskede och har dessutom en befolkning som växer, vilket förutsätter medarbetare som är positivt inställda till förändringsarbete.
I Älmhult kan du kombinera den mindre ortens fördelar med en unik internationell atmosfär och ett globalt näringsliv. Här är det lätt att leva och bo med nära till det mesta. Med goda kommunikationer är det också lätt att pendla.
Regionförbundet Södra Smålands projekt studentmedarbetare bygger på att högskolestudenter på teoretiska utbildningar erbjuds extra arbete under studietiden med arbetsuppgifter som är av relevans för studieområdet.
Publiceringsdatum2014-09-03ArbetsuppgifterDet pågår nu ett projekt om upphandling av en samlad varudistribution i Kronobergs län. Älmhults kommun är för närvarande inte en del av projektet men har som målsättning att på sikt arbeta för en samordnad varudistribution tillsammans med övriga kommuner i länet. Målet är att flera leveranser i framtiden ska samlas i en gemensam distributionscentral för att sedan levereras vidare till rätt enhet. Vi söker därför dig som kan utreda hur en sådan samordning kan komma att fungera för Älmhults kommun. Du kommer att vara anställd på ekonomienheten som tillhör kommunledningsförvaltningen.
Älmhults kommun har även beslutat att införa ett inköpssystem. Genom ett sådant system får man en ökad ramavtalstrohet och bättre styrning av produktsortimentet då beställningar som görs via systemet endast kan göras med avtalade leverantörer. Under hösten påbörjas kartläggning för inköp och införande av inköpssystemet.
Dina arbetsuppgifter kommer vara att:
• Följa framtagandet av en kravspecifikation för en samordnad varudistribution i Kronobergs län.
• Göra en projektplan för ett eventuellt införande i Älmhults kommun.
• Delta i projektplan för införande av inköpsstöd i Älmhults kommun.
KvalifikationerVi söker dig som:
• Studerar på universitet eller högskola och har erhållit minst 60 högskolepoäng.
• Studerar något av följande område, ekonomi, logistik, inköp eller annat som arbetsgivaren bedömer relevant.
• Har god analytisk förmåga och tidigare erfarenheter av utredningsarbete.
• Under anställningen ska fortsätta studera inom ditt programområde
ÖVRIGT
Älmhults kommun strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund.
Välkommen med din ansökan!
Arbetstider och omfattningTimavlönad. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2014-10-01 , upphör: 2014-12-31 . Ca 6 timmar/vecka under 3 månader
ErsättningTimlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-09-17
Ange följande referens när du ansöker: A416541
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKatarina Andersson, Ekonomichef 0476 - 551 43
katarina.andersson@almhult.seFacklig kontaktFackliga organisationerna 0476-55000 (Via kommunens växel)
FöretagÄlmhults kommun
AdressÄlmhults kommun
Box500
34323 Älmhult
KontorsadressStortorget 1 34323 Älmhult
Jobbnummer 1984250
Observera att sista ansökningsdag har passerat.