Student sökes på deltid som IT-support tekniker till sommar!
Studentconsulting Sweden AB (Publ) / Supportteknikerjobb / Nacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Nacka,
Kristinehamn,
Karlskoga,
Storfors,
Lekeberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Studentconsulting Sweden AB (Publ) i Nacka,
Kristinehamn,
Karlskoga,
Hällefors,
Nora eller i
hela Sverige Är du tillgänglig under maj till september och studerar på minst 50%? Har du god kommunikativ och teknisk förmåga? Då har vi en tjänst för dig!
Vår kund Klarahill grundades 2014 och består av cirka 70 begravningsbyråer som drivs under lokala varumärken. Samtliga kontor är auktoriserade och juridiken som är aktuell vid ett dödsfall erbjuds via dotterbolaget Verahill Familjejuridik. Familjen Andersson, genom Mellby Gård, är med som långsiktig partner och delägare i Klarahill.
För vår kunds räkning söker vi just nu en IT-support tekniker som ska stötta upp teamet under sommarperioden. Arbetsuppgifterna kommer bland annat att innefatta följande:
• Ta emot och hantera tekniska supportfrågor från deras användare på ett professionellt sätt via telefon, e-post och andra kanaler.
• Diagnostisera, lösa och felsöka tekniska problem på datorer, skrivare, telefoni, nätverk, programvara och annan IT-infrastruktur.
• Hantera beställningar av IT-relaterade produkter
Detta är ett konsultuppdrag som innebär att du blir anställd av oss på StudentConsulting men arbeta för vår kund Klarahill med kontor i Sickla. Tjänsten förväntas starta upp i slutet av april och pågår till 6 september. Anställningen är på deltid och helst ska man kunna arbeta ca 4h/dag måndag-fredag. Arbetet inleds på plats och efterhand finns distansmöjlighet.
Publiceringsdatum2024-03-12ProfilFör att vara aktuell för rollen krävs:
• Studerar eftergymnasialutbildning eller har annan relevant huvudsaklig sysselsättning på minst 50%.
• Gedigen teknisk kunskap om datorer, skrivare, nätverk, och programvara, inklusive hur man diagnostiserar, löser problem och felsöker tekniska problem.
• Kunskap om administration av Google Workspace samt hantering av Chromebook-datorer
• Utmärkta kommunikationsfärdigheter, både skriftligt och muntligt i svenska, för att kunna förklara tekniska problem för användare på ett enkelt och tydligt sätt.
• Flexibilitet och förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt, samt att anpassa sig till ändrade situationer och arbetskrav.
• God förståelse för kundservice och hög grad av tålamod och empati för att kunna hantera frågor och klagomål på ett professionellt sätt.
• Goda teamfärdigheter och förmåga att samarbeta med andra inom IT-supportteamet och andra avdelningar inom organisationen.
• Förmågan att arbeta självständigt och ta initiativ för att hantera tekniska problem och lösa problem.
• Förmågan att organisera och hantera tid effektivt, inklusive prioritering av uppgifter och hantering av olika arbetsbelastningar.
Det är även fördelaktigt om du har relevant yrkeserfarenhet inom teknisk support.
Låter detta som en tjänst för dig? Ansök redan idag! Urval och intervjuer sker löpande.
Om företagetMångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på
www.studentconsulting.com Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-04-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Studentconsulting Sweden AB (Publ) (org.nr 556674-7449)
Arbetsplats StudentConsulting
Kontakt Victoria Henningsson
info@studentconsulting.se Jobbnummer 8534770
Observera att sista ansökningsdag har passerat.