Strategisk upphandlare

Ludvika kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Ludvika
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Ludvika, Smedjebacken, Ljusnarsberg, Fagersta, Säter eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ludvika kommun i Ludvika, Borlänge, Leksand eller i hela Sverige

UpphandlingsCenter Falun Borlänge-regionen söker två strategiska upphandlare med inriktning entreprenad eller IT
UpphandlingsCenter Falun Borlänge-regionen är en gemensam upphandlingsorganisation för de samverkande kommunerna Falun, Borlänge, Ludvika, Gagnef, Säter och Hedemora. Vårt uppdrag är att svara för all upphandling, med några få undantag, och vårt fokus ligger på affärsnytta och hållbara offentliga affärer. UpphandlingsCenter (UhC) har huvudkontor i Ludvika och kontor i Borlänge, Falun, Gagnef, Säter och Hedemora. Sammanlagt är vi 19 medarbetare. Vi gör årligen upphandlingar för mellan 2 och 3 miljarder kronor. Spännvidden är stor - vi upphandlar allt från organisations-/ledarskapsutveckling, tekniska konsulttjänster, IT, livsmedel, fordon och fastighetstjänster. Mera info hittar du på www.upphandlingscenterfbr.se

Publiceringsdatum
2018-02-08

Dina arbetsuppgifter
Tjänsterna innebär att du arbetar med egna upphandlingar främst inom entreprenad och tekniska konsulttjänster eller inom IT och digitalisering. Våra upphandlare är indelade i team. Du kommer tillsammans med duktiga kollegor att utgöra ett av dessa team, som är specialiserade inom olika branscher och områden. Där kommer du självständigt att planera, genomföra samt följa upp upphandlingar som drivs i projektform med dig som projektledare eller projektmedlem. Det förekommer både ramavtalsupphandlingar och specifika upphandlingar. Du bidrar till affärsutvecklingen av UpphandlingsCenter och har nära kontakt/dialog med våra samverkande kommuner och deras verksamheter. Ditt arbetsområde kan komma att innebära ett närmare samarbete med t.ex. Falu kommun eller Gagnefs kommun (kommunansvarig upphandlare). Det innebär i så fall att du kommer att jobba med spännande och varierande upphandlingsfrågor någon dag i veckan på dessa orter. Placeringsort för anställningarna är Ludvika.

Kvalifikationer
Relevant eftergymnasial utbildning inom inköp, teknik, ekonomi, juridik eller annan relevant utbildning. Minst ett års erfarenhet av arbete med offentlig upphandling. God förmåga att formulera dig på svenska i tal och skrift samt självständigt ta fram texter. Meriterande är erfarenhet av såväl offentlig verksamhet som av leverantörssidan, den elektroniska inköpsprocessen där e-Avrop är ett exempel samt projektledning och att arbeta i projektform.

För tjänsten med inriktning entreprenad är det meriterande med erfarenhet av genomförande av upphandlingar där entreprenad och tekniska konsulter är två ex. samt kunskap inom branschregelverk såsom AMA-AF, AB, ABT och ABK. För tjänsten med inriktning IT och digitalisering är det meriterande med erfarenhet av genomförande av upphandlingar där IT eller verksamhetssystem är två ex. samt kunskap om standardavtal Avtal 90.

Din profil
För att lyckas i arbetet behöver du vara en engagerad person med god analytisk förmåga och ha ett strukturerat arbetssätt. Du ska dels kunna arbeta självständigt men också vara initiativrik samt fungera drivande i de processer du involveras i. Ditt öppna och utåtriktade arbetssätt bidrar till att arbetet i teamet fungerar väl. Du är strukturerad och duktig på att informera och kommunicera så att dina kunder och kollegor har lätt att följa. Du är lösningsfokuserad och har en förmåga att se helhetslösningar. Du är flexibel, har en mycket god samarbetsförmåga och du delar gärna med dig av dina erfarenheter. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet.

Vi erbjuder dig
Vi på UpphandlingsCenter tycker det är viktigt att ge våra medarbetare goda förutsättningar för ett långt och hållbart arbetsliv så vi erbjuder även friskvårdsbidrag/friskvårdstid samt hälsoundersökningar till våra medarbetare. Vi erbjuder dig ett omväxlande jobb med stort utrymme för engagemang i en framtidsinriktad organisation där du får goda möjligheter att påverka och utveckla din kunskap inom offentlig upphandling. I samband med den här rekryteringen har vi möjlighet att erbjuda medflyttarservice till dig och din familj om ni flyttar till Dalarna, läs mer på www.rekryteringslots.se

Anställningsvillkor
Tjänsterna är tillsvidareanställningar på heltid. Tillträde enligt överenskommelse.

Kontaktperson för detta jobb
Chef UpphandlingsCenter Anders Karlin, 0240-866 09 alt anders.karlin@ludvika.se
Upphandlingschef Mariana Hasselström, 0240-860 67 alt mariana.hasselstrom@ludvika.se
Fackliga företrädare nås via kommunens växel 0240-860 00

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan, personligt brev och CV, senast 2018-03-05. Var vänlig och ange i din ansökan vilken inriktning, entreprenad eller IT, du söker till. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem www.ludvika.se/ledigajobb

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Ludvika kommun

Adress
Ludvika kommun
Carlavägen 24
77182 Ludvika

Kontorsadress
Carlavägen 24

Jobbnummer
3954358

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ludvika kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ludvika kommun: