Speditör till internationellt bolag i Göteborg!

Adecco Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
2016-12-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Speditör till internationellt bolag i Göteborg!" (publicerad 2018-03-16) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Har du ett intresse för logistik? Har du tidigare erfarenhet av att arbetat med transportflöden? Vill du fortsätta din utveckling i en internationell miljö inom Automotiveindustrin? Då skall du se hit!

Publiceringsdatum
2016-12-07

Om tjänsten
Som speditör kommer du att ansvara för planering och bokning av transporter, på väg och sjö, där du kommer att ansvara för ett specifikt logistikflöde inom Europa. Då du ansvarar för ett eget flöde kommer du även ansvara för att ta fram lösningar på de olika problem som kan uppstå så att transporten kommer på rätt plats i rätt tid. Du ansvarar för kommunikation med transportörer och terminaler likväl som övriga interna och externa intressenter internationellt. Vidare innefattar din roll att följa upp leverantörsprestanda och att agera på eventuella avvikelser. Andra ansvarsområden innefattar att arbeta proaktivt med förbättringsarbete av processer och uppförandet av statistik, planering och utveckling av rutiner.

Om dig
Du har en eftergymnasial utbildning inom logistik eller likvärdigt, där du har god förståelse för processen och flöden. Vidare har du erfarenhet av liknande arbetsuppgifter med bokning och planering av transporter. Du behärskar svenska språket och då du kommer att arbeta i en internationell miljö så behärskar du även det engelska språket obehindrat. Har du ytterligare språkkunskaper är det meriterande. Vidare har du goda datakunskaper med erfarenhet av att arbetat med MS Office och framförallt Excel.

Som person är du en riktig problemlösare och tycker om att lära dig nya saker. Du har ett analytiskt tankesätt och tycker om att arbeta såväl reaktivt som proaktivt. Är du en lagspelare men samtidigt trivs med att ta egna initiativ och arbeta självständigt så kommer du att trivas i rollen. Din kommunikativa förmåga och prestigelöshet gör att du kommer nå stor framgång!

Viktigt för tjänsten är:
• God förståelse för transporter
• Behärskar engelska språket obehindrat
• God problemlösande förmåga

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som tulladministratör är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Uppdraget kommer att starta i januari 2017 och pågå fram till septembe, där det för rätt person kan komma att finnas möjlighet till förlängning.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Caroline Carlsson på 031-725 45 39.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid

Ersättning
Fast lön enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-12-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Caroline Carlsson 031-725 45 39

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Jobbnummer
3201908

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: