Specialistsocialsekreterare Barn & Familj
Hässleholms kommun / Administratörsjobb / Hässleholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Hässleholm,
Perstorp,
Östra Göinge,
Kristianstad,
Osby eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hässleholms kommun i Hässleholm Hässleholms kommun är en viktig knutpunkt i Sverige. Här möts människor för att leva, uppleva, arbeta och lära i en kommun präglad av nyfikenhet och utveckling. Våra medarbetare skapar kvalité som syns, visar respekt för individen och sätter medborgaren i fokus.
Här på socialförvaltningen tror vi på medarbetare som under frihet tar ansvar och levererar den kvalitet som våra medborgare förtjänar och förväntar sig.
Vi är stolta över våra medarbetare, och vi blir glada om du vill utvecklas tillsammans med oss.
Är du den professionella och engagerade person vi söker? Inom barn och familj i Hässleholm vill vi utveckla arbetet för att stärka klientperspektivet och ge rätt insatser i rätt tid. Vi söker nu tre stycken Specialistsocialsekreterare till enheterna barn, ungdom respektive familjehem.
Hos oss kommer du göra skillnad. Och du kommer ha roligt på jobbet. Det är viktigt för att du ska trivas och kunna utvecklas.
Kom och bli en i gänget, vi behöver dig.
VEM ÄR DU?
Vi söker dig som är utbildad socionom och har gedigen erfarenhet av myndighetsutövning gällande barn, unga och deras familjer. Du har goda kunskaper i relevant lagstiftning. Du är duktig på svenska språket i såväl tal som skrift, och är van vid att arbeta och dokumentera i IT-system. Du har körkort.
Du är ödmjuk och lyhörd inför andras uppfattningar och erfarenheter, och kan handleda både oerfarna socialsekreterare och dem som har hunnit arbeta längre. Vi hoppas att du hellre ser möjligheter än svårigheter, och hittar konstruktiva lösningar på komplexa problem.
Det är självklart att du är en förebild för dina kollegor och har förmågan att skapa ett gott arbetsklimat.
DET HÄR ERBJUDER VI DIG!
Som specialistsocialsekreterare kommer du att stödja och vägleda socialsekreterarna i handläggningsarbetet. Du kommer vara ett kunskapsstöd och ett bollplank för dina kollegor. Hos oss får du en viktig roll med att samordna och följa vårdplaneringar som stöd för socialsekreterarna; allt för att säkerställa att barn och unga får bästa tillgängliga vård och skolgång. En viss del av tjänsten kan innebära utredningsarbete. För att trivas hos oss måste du se samverkan som en viktig del i arbetet, vår samverkan sker såväl internt som externt.
Tillsammans med enhetschefen ansvarar du för introduktionen av nyanställda och kandidater. Du kommer att ha ett nära samarbete med enhetschefen och blir en viktig del i att upprätthålla och utveckla vår goda arbetsmiljö.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start snarast.
Eftersom du kommer att arbeta med barn och unga vill vi att du lämnar utdrag ur belastningsregistret om du erbjuds tjänsten.
DET HÄR ÄR VI!
Inom verksamhetsområde barn och familj myndighet uppmuntrar vi flexibilitet och kreativitet i hela utrednings- och uppföljningsprocessen, som gör att varje barns bästa är i centrum och att de får stöd och hjälp som gör skillnad.
Vårt kontor ligger mitt i Hässleholm med tågstationen alldeles intill. Du pendlar med lätthet hit från hela regionen. I vår genuina stadskärna finns ett flertal lunchrestauranger och affärer.
SÖK!
Ange gärna vilken enhet du i första hand söker till: barn-, ungdoms- eller familjehemsenheten. Vänta inte längre än till den 6 augusti 2018 som är sista ansökningsdag.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2018-07-02ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-08-06
Ange följande referens när du ansöker: Soc 21/18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEnhetschef Malin Müntzing 0451-26 74 57
Vikarierande enhetschef Elisabeth Berg 0451-268721
Enhetschef Lena Källström 0451-26 88 20
FöretagHässleholms kommun
AdressHässleholms kommun
Box 174
28122 HÄSSLEHOLM
KontorsadressSocialförvaltningen
Jobbnummer 4234160
Observera att sista ansökningsdag har passerat.