Sourcing Administratör med hållbarhetsfokus
Axis Communications AB / Inköpar- och marknadsjobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Lund,
Lomma,
Staffanstorp,
Burlöv,
Kävlinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Axis Communications AB i Lund,
Malmö,
Helsingborg,
Kristianstad,
Linköping eller i
hela Sverige Är du strukturerad, engagerad i hållbarhetsfrågor och vill spela en viktig roll i vår sourcing avdelnings hållbarhetsarbete? Då kan detta vara den perfekta möjligheten som administratör med hållbarhetsfokus på Sourcing!
Ditt framtida team
Du kommer att tillhöra ett team som heter Global Sourcing, vår uppgift är att skapa och upprätthålla den bästa möjliga leverantörsbasen som kan driva Axis fortsatta tillväxt på ett hållbart sätt. Vi ser till att ha de mest lämpliga leverantörerna och använda dem för att uppnå maximalt bidrag både kommersiellt, tekniskt och hållbarhetsmässigt.
Vad kommer du att göra som Sourcing Administratör?
Ditt huvudfokus som administratör kommer innebära att stödja Sourcing teamet med olika administrativa uppgifter för att säkerställa en smidig, effektiv och hållbar sourcingprocess. Du kommer att ansvara för att hantera och uppdatera inköpsdata, koordinera dokumentation och assistera Sourcings medarbetare i deras dagliga arbete. En viktig uppgift kommer innebära att implementera och underhålla ett effektivt system för hantering av leverantörsinformation och inköpsordrar, med ett särskilt fokus på hållbarhetskriterier. Målet är att säkerställa att all relevant information är korrekt registrerad och lättillgänglig för teamet, samt att stödja organisationens hållbarhetsmål. Du kommer också att arbeta nära Miljö & Hållbarhetsavdelningen för att integrera hållbarhetsperspektiv i sourcingprocesser och leverantörsutvärderingar.
I rollen kommer du dessutom att:
* Hantera inköpsordrar och se till att de registreras korrekt i vårt ERP-system
* Övervaka och följa upp leveranstider, leveransstatus och hållbarhetsprestanda hos leverantörer
* Sammanställa rapporter och statistik för Sourcingavdelningen, inklusive uppsatta KPI:er
* Hantera arkivering av inköpsdokument och kontrakt, inklusive hållbarhetsrelaterad dokumentation
* Assistera vid budgetuppföljning och kostnadsanalyser, med hänsyn till hållbarhetsaspekter
* Vara en länk mellan Sourcingavdelningen och andra avdelningar inom Operations och R&D
* Stödja teamet med diverse datauppdatering i system och Excel
* Ansvara för återkommande kommunikations aktiviteter internt och externt
Denna roll är mycket viktig eftersom du kommer att vara navet i Sourcingavdelningens administrativa flöde och därmed bidra till en effektiv och hållbar sourcingprocess.
Vem söker vi/vem är du?
Vi tror att du är en organiserad och noggrann person som trivs med att arbeta i team och har ett starkt engagemang för hållbarhetsfrågor. Du är strukturerad, har öga för detaljer och är bekväm med att hantera stora mängder data. Vi tror också att du är serviceinriktad och har god kommunikationsförmåga.
Vi ser gärna att du även har:
* En examen inom företagsekonomi, administration eller liknande, gärna med inriktning mot hållbarhet
* Utmärkta kunskaper i MS Office, särskilt Excel
* Erfarenhet av att arbeta i ERP-system
* Goda kunskaper i engelska, både muntligt och skriftligt
* Erfarenhet från en administrativ roll, gärna inom inköp eller logistik
* Kunskap om hållbarhetsfrågor och hur de relaterar till inköp och leverantörskedjor
* Förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt och effektivt prioritera dem
* En positiv attityd och vilja att lära sig nya saker, särskilt inom området hållbart inköp
Vad kan Axis erbjuda dig?
I utbyte mot din hängivenhet kan Axis erbjuda dig en innovativ och global organisation med en miljö där du kan utvecklas både som yrkesperson och som individ. Du kommer att ha en fantastisk möjlighet att bidra till vår verksamhets effektivitet och hållbarhetsarbete. Transparens pratas det om i många företag, men på Axis är det en del av våra kärnvärden. Vår största tillgång är förmågan att samarbeta. Vi vet att bra idéer kan komma när som helst och var som helst, så vi uppmuntrar alla att bidra och vara innovativa. Du ska trivas med att arbeta hos oss, därför erbjuder vi förmåner som flexibla arbetstider, morgonkaffe varje dag, fredagsfika, företagsbonus, friskvårdsbidrag, sjukförsäkring och din egen Axis-cykel - för att nämna några.
Vill du veta mer?
Om du är nyfiken på att veta mer, då kan du kolla in detta:
Life at Axis blog
Engineering at Axis blog
Innovation at Axis
Redo att agera?
Om du vill veta mer om tjänsten? Då kan du kontakta vår Sourcing Manager, Per Lindkvist på +46 46 272 1800, eller ansök direkt!
Vi granskar ansökningar löpande, så vänta inte om detta är för dig. Vi ser fram emot att höra från dig.
Ersättning Not Specified
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-09-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "R-121102".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Axis Communications AB (org.nr 556253-6143)
Arbetsplats Axis Communications
Jobbnummer 8873071
Observera att sista ansökningsdag har passerat.