SOS-sjuksköterska Halmstad

SOS Alarm Sverige / Sjuksköterskejobb / Halmstad
2017-09-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "SOS-sjuksköterska Halmstad" (publicerad 2018-08-16) ⬅️


Visa alla sjuksköterskejobb i Halmstad, Laholm, Båstad, Falkenberg, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SOS Alarm Sverige i Halmstad, Helsingborg, Malmö, Växjö, Göteborg eller i hela Sverige

Vill du vara med och bidra till ett tryggare Sverige? Som SOS-sjuksköterska är du en del av navet som skapar trygghet och säkerhet. Våra medarbetare utför fantastiska insatser under dygnets alla timmar och vi vill bli fler! Så om du är intresserad av att prova något annat än ett traditionellt sjusköterskejobb så är du välkommen till oss!

ROLLEN

Som SOS-sjuksköterska hjälper du människor som ringt Sveriges nödnummer 112 i vårdärenden. Det krävs bred kunskap och fingertoppskänsla för att bedöma symtom, prioritera och ge akutmedicinskrådgivning till dem som ringer in. Du har också en viktig roll i att coacha SOS-operatören när det gäller vård. Mottagningen av samtal är nationell och du som SOS-sjuksköterska är en resurs för operatörer i hela landet, men också i ditt lokala trafikrum. Nytt för i år är att vi även kommer att anställa SOS-sjuksköterskor till Halmstad. Tidigare har vi inte haft denna funktion lokalt. Din arbetstid är förlagd till dygnets alla timmar och innefattar helgtjänstgöring, du arbetar två helger av fem.

Som SOS-sjuksköterska har du möjlighet att vara delaktig i utvecklingsarbete som gäller vård men också i t ex utbildning av nya operatörer. Arbetet bedrivs på SOS-centralen (det finns 13 st i Sverige) där du sitter i ett kontorslandskap tillsammans med dina kollegor.

Om du väljer att även arbeta som SOS-operatör svarar du på nödnumret 112 och är den hjälpsökandes första kontakt innan andra hjälpresurser är på plats. Samtalen omfattar allt från akuta sjukdomsfall, trafikolyckor, bränder till samtal där någon bara är i behov av en trygg röst. Med intervjustöd och anpassad teknik säkerställer du att rätt resurser skickas till rätt plats.

I rollen som SOS-operatör arbetar du systematiskt, metodiskt och faktabaserat samt visar engagemang, respekt och medkänsla. För att klara det behöver fakta balanseras med känsla i varje enskild situation. Som stöd finns processer, rutiner och riktlinjer för att kunna fatta rätt beslut. Arbetet bedrivs på en av våra SOS-centraler där du arbetar tillsammans med andra operatörer. Arbetet bedrivs ofta i ett högt tempo och hjälpsökande står alltid i fokus



VI SÖKER DIG

Vi söker dig som

• Har Sjuksköterskelegitimation
• Har några års erfarenhet, meriterande är arbete med akutsjukvård och bedömning via telefon
• Svenskt medborgarskap och behärskar det svenska språket samt har goda kunskaper i engelska och gärna fler språk
• Har förmåga och erfarenhet av att hantera olika typer av vårdärenden
• Är stresstålig och kan möta människor i utsatta situationer
• Har ett strukturerat och metodiskt arbetssätt med förmåga att balansera förnuft och fakta med känsla i varje enskild situation
• Är trygg i dig själv och din kompetens
• Brinner för att hjälpa andra och känner att du står för SOS Alarms värderingar; professionell & empatisk, ansvarstagande & samverkande

Titta gärna på filmerna, där Marie och Martin berättar om hur det är att arbeta på SOS Alarm.

Marie SOS-sjuksköterska: https://youtu.be/f8gSrEYmEKA

Martin SOS-operatör: https://youtu.be/t-ndvLj_nLw



VI ERBJUDER

Vi erbjuder dig möjlighet att utvecklas i en dynamisk miljö och att få vara med på resan om att skapa ett tryggare Sverige för alla. För att behålla en hög kvalitet i vår verksamhet erbjuder vi kontinuerlig kompetensutveckling. Så om du är intresserad av att prova något annat än ett traditionellt sjusköterskejobb så är du välkommen till oss!

INTRESSEANMÄLAN

Varmt välkommen med din intresseanmälan via vår hemsida https://sosalarm.se/Jobba-hos-oss/Lediga-tjanster/. Sista ansökningsdag är söndag den 24 september.

Välkommen att kontakta oss om du undrar över något.

Har du frågor kring tjänsten, vänligen kontakta Platschef Martin Lundblad, martin.lundblad@sosalarm.se tel. 0730-225604

Har du frågor kring rekryteringsprocessen, vänligen kontakta HR Business Partner Carolina Neuman på carolina.neuman@sosalarm.se, tel 010-140 82 87





SOS Alarm har ett viktigt uppdrag, att vara navet som skapar trygghet och säkerhet. Detta ska bidra till att skapa ett tryggare Sverige för alla.
När krisen slår till är nödnumret 112 det nummer som hjälpsökande kan ringa. Ibland är krisen stor och berör många människor. Ibland drabbas en enskild individ eller en organisation. Oavsett vilket så är hjälpen bara ett samtal bort. Med den erfarenheten som bas har vi byggt en rikstäckande verksamhet av larmcentraler - som utgör grunden för vårt bidrag till ett tryggare Sverige.

Våra medarbetare kan med sin kompetens, sin empatiska förmåga och SOS Alarms effektiva system och metoder se till att alltifrån ambulans, räddningstjänst, polis och jourhavande präst, till jouroperatör och väktare kan göra sitt jobb. Vi är navet som skapar ett tryggare och säkrare Sverige.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Möjlighet finns att arbeta deltid (minst 60%) efter upplärningstiden, dvs det första halvåret-året.

Publiceringsdatum
2017-09-05

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-09-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
SOS Alarm Sverige

Adress
SOS Alarm Sverige
Kristinehedsvägen 2
30244 Halmstad

Kontorsadress
Kristinehedsvägen 2

Jobbnummer
3681147

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SOS Alarm Sverige

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SOS Alarm Sverige: