SOS-operatör Stockholm
SOS Alarm Sverige / Brandmansjobb / Stockholm
2017-09-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "SOS-operatör Stockholm" (publicerad 2018-11-07) ⬅️
Visa alla brandmansjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SOS Alarm Sverige i Stockholm,
Uppsala,
Västerås,
Norrköping,
Örebro eller i
hela Sverige Har du erfarenhet av sjukvård eller trafikledning?
Vi söker SOS-operatörer till vår central i Stockholm
Nu söker vi dig som brinner för att hjälpa andra och vill arbeta som 112-operatör samt dirigera Stockholms- och Gotlands läns ambulanser.
ROLLEN
Som SOS-operatör svarar du på nödnumret 112 och är den hjälpsökandes första kontakt innan andra hjälpresurser är på plats. Samtalen omfattar allt ifrån akuta sjukfall, trafikolyckor, bränder till samtal där någon bara är i behov av en trygg röst. Med intervjustöd och anpassad teknik säkerställer du att rätt resurser skickas till rätt plats.
Som ambulansdirigent agerar du för att leda och dirigera landstingets ambulansresurser. Som SOS-operatör kan du komma att växla mellan att arbeta som 112-mottagare och som ambulansdirigent.
I rollen som SOS-operatör arbetar du systematiskt, metodiskt och faktabaserat samt visar engagemang, respekt och medkänsla. För att klara det behöver förnuft och fakta balanseras med känsla i varje enskild situation. Som stöd finns processer, rutiner och riktlinjer för att kunna fatta rätt beslut. Arbetet bedrivs på en SOS-central där du sitter i en öppen miljö. I pågående samtal samverkar du med kollegor och externa resurser som polis, räddningstjänst och ambulans. Arbetet bedrivs ofta i ett högt tempo och hjälpsökande står alltid i fokus.
Titta gärna på filmen, där Martin berättar om hur det är att arbeta på SOS Alarm:
https://youtu.be/t-ndvLj_nLw VI SÖKER DIG
• Minst fem års arbetslivserfarenhet och fullgjord gymnasieutbildning.
• Meriterande om du arbetat inom vård, akutsjukvård, ambulans, sjöräddning eller som polis, undersköterska, livräddare och väktare.
• Det är även meriterande om du har arbetat med logistik, tex inom taxiledning eller trafikledning.
• Svenskt medborgarskap och behärskar det svenska språket mycket väl.
• Goda kunskaper i engelska och gärna något ytterligare språk.
• Erfarenhet av dygnsgående tjänst, då arbetstiderna hos oss är förlagda till dag-, kväll- och nattpass samt helger.
• Stort engagemang, ansvarskänsla, empati och är trygg i dig själv.
• En utpräglad känsla för att vilja hjälpa andra människor och ett stort tålamod.
• Förmåga till att samverka och bidra till ett öppet och förtroendefullt arbetsklimat.
VI ERBJUDER
Vi erbjuder dig en möjlighet att utvecklas i en dynamisk miljö och att få vara med på resan om att skapa ett tryggare Sverige för alla. Genom vår SOS-skola får du en unik operatörsutbildning på 14-17 veckor, beroende på roll, i samband med din anställning. I utbildningen varvas teori med praktik samt handledning mellan varje teoripass så att vi säkerställer att du lär dig arbetet på bästa sätt. Delar av utbildningen är förlagd till SOS Alarms skola i Uppsala, däremellan är man på sin "hemmacentral" med handledare som utbildar och introducerar praktiskt i arbetet. Vidare erbjuds även kontinuerlig kompetensutveckling för att bibehålla en hög kvalitet i det dagliga arbetet.
Tjänsten ger möjlighet till arbete på både hel- och deltid (minst 60 %), och arbetstiden kan till viss del påverkas genom s.k. planeringsschema. Observera att det inte är möjligt att förlägga sin arbetstid på endast dag, kväll eller natt utan variation i schemat kommer att finnas.
ANSÖKAN
Välkommen med din ansökan snarast möjligt dock senast söndag den 1 oktober 2017. Vänligen ange i din ansökan om du söker deltid (ange i vilken omfattning), skriver du ingenting utgår vi från att du söker en heltidstjänst. Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen, vänligen kontakta våra Rekryteringsspecialister på
rekrytering@sosalarm.se. OBS! Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida
https://sosalarm.se/Jobba-hos-oss/Lediga-tjanster/.På vår hemsida kan även du få svar på de vanligaste frågorna gällande rollen som SOS-operatör.
SOS Alarm har ett viktigt uppdrag, att vara navet som skapar trygghet och säkerhet. Detta ska bidra till att skapa ett tryggare Sverige för alla.
När krisen slår till är nödnumret 112 det nummer som hjälpsökande kan ringa. Ibland är krisen stor och berör många människor. Ibland drabbas en enskild individ eller en organisation. Oavsett vilket så är hjälpen bara ett samtal bort. Med den erfarenheten som bas har vi byggt en rikstäckande verksamhet av larmcentraler - som utgör grunden för vårt bidrag till ett tryggare Sverige.
Våra medarbetare kan med sin kompetens, sin empatiska förmåga och SOS Alarms effektiva system och metoder se till att alltifrån ambulans, räddningstjänst, polis och jourhavande präst, till jouroperatör och väktare kan göra sitt jobb. Vi är navet som skapar ett tryggare och säkrare Sverige.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Dygnsgående tjänst, 3-skift.
Publiceringsdatum2017-09-18ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-10-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSOS Alarm Sverige
AdressSOS Alarm Sverige
Malmskillnadsgatan 64
11138 Stockholm
KontorsadressMalmskillnadsgatan 64
Jobbnummer 3704389
Observera att sista ansökningsdag har passerat.