SOS sjuksköterska

Sos Alarm Sverige AB / Sjuksköterskejobb / Göteborg
2012-06-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "SOS sjuksköterska" (publicerad 2013-09-13) ⬅️


Visa alla sjuksköterskejobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sos Alarm Sverige AB i Göteborg, Halmstad, Jönköping, Helsingborg, Växjö eller i hela Sverige

SOS Alarm är ett samhällsägt aktiebolag som ägs av Sveriges kommuner och landsting gemensamt. SOS-centraler finns på 18 orter och har ca 900 medarbetare. På uppdrag av staten ansvarar SOS Alarm för att ta emot alla 112-samtal i Sverige. Genom nödnumret 112 når medborgaren alla hjälpresurser så som till exempel polis, ambulans och räddningstjänst. Varje dygn hanteras ca 10 000 112-samtal. På uppdrag av landstingen hanterar SOS Alarm ca 1 miljon ambulansuppdrag årligen.

Söker Du en ny utmaning och vill utvecklas i din roll som sjuksköterska. Vill Du vara med och utveckla SOS Alarm som vårdföretag? Då kan SOS Alarm i Göteborg vara din nya arbetsplats.

Som SOS-sjuksköterska på SOS Alarm arbetar du med handläggning av medicinska intervjuer per telefon. Du bedömer behov av ambulans, ger akutmedicinsk rådgivning i väntan på ambulans, hänvisar hjälpsökande till rätt vårdnivå och är medicinskt stöd vid val av ambulanssjukvårdens resurser. Du kommer även att svara på nödnumret 112, göra bedömningar, prioritera och larma rätt resurser.

Arbetet hos oss erbjuder Dig:

•  En spännande kombination av avancerad teknik och mänskliga möten.
•  En skiftande och stimulerande miljö kring omhändertagandet av hjälpsökande.
•  Tid och möjlighet att utveckla din egen kompetens

Vi söker dig som är sjuksköterska med minst 3 års erfarenhet som sjuksköterska inom akutsjukvård. Du behöver ha stor servicekänsla samt god stress- och simultankapacitet. God samarbetsförmåga, flexibilitet samt nytänkande är viktiga egenskaper eftersom verksamheten är i ständig utveckling. Du ska gilla utmaningar samt ha stort intresse för utveckling och lärande. Alla i personalgruppen har ett personligt ansvar för att utveckling sker. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet, samarbetsvilja och initiativkraft. 

Tjänsten är på heltid med dygnstjänstgöring vilket innebär att man arbetar dygnets alla timmar och årets alla dagar, vardagar såväl som helger. Vi ser gärna sökande med såväl svensk som utländsk bakgrund. Du måste behärska det svenska språket fullt ut samt ha goda kunskaper i engelska. Har du dessutom andra språkkunskaper ser vi det som en merit. Svenskt medborgarskap är ett krav. 

Mycket goda datakunskaper i Officepaketet är ett krav. Vi tillämpar provanställning i sex månader och har en hög kvalité på rekryteringsprocess och introduktion. För anställning Krävs godkänd registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen samt drogtest utan anmärkning.

Publiceringsdatum
2012-06-01

Arbetstider och omfattning
helttid

Ersättning
Individuell lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-06-30
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jonas Lindgren, 031-703 10 52

Företag
SOS Alarm Sverige AB

Adress
SOS Alarm Sverige AB
Box 5776
11487 Stockholm

Jobbnummer
1260247

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sos Alarm Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sos Alarm Sverige AB: