SOS International söker en Learning & Development Partner

SOS International AB / Administratörsjobb / Danderyd
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Danderyd, Solna, Sundbyberg, Lidingö, Sollentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SOS International AB i Danderyd, Stockholm, Göteborg eller i hela Sverige

Vill du vara med på vår resa när vi tar lärande och utveckling till nästa nivå hos oss? Vi har en ambition om att göra lärande och utveckling till en del av vår vardag. Vi behöver dig som kan säkerställa smarta strategier och metoder för lärande och utveckling. Ser du det som en möjlighet att få vara med och utforma din egen roll, så kan vi vara rätt företag för dig!
Hos oss på SOS International ingår du i vårt härliga HR team bestående av HR Manager, HR Business Partner och HR Coordinator. Hos oss är det alltid högt i tak, framåtanda och utveckling står högt på vår agenda. Vi behöver komplettera vårt gäng med en person som brinner för och är kunnig inom lärande och utveckling.
Som Learning & Development Partner hos SOS International ansvarar du för att vår strategi för lärande och utveckling hänger väl samman med företagsövergripande mål och strategier. Du säkrar att våra anställda har de förutsättningar som behövs för att kontinuerligt lära och utvecklas i sina jobb från sin första arbetsdag hos oss.
Dina huvudsakliga ansvarsområden:
Kontinuerligt uppdatera dig om företagets behov inom lärande och utveckling, skapa en årlig plan som du ansvarar för att verkställa tillsammans med ledare på företaget
Strategiskt ansvar för vår onboarding process, dvs att säkra den mest effektiva och värdeskapande metoden för onboarding och uppföljning av nyanställda, där du naturligt stöttar de personer som ansvarar för det praktiska genomförandet av onboarding i vår verksamhet
Ansvarar för vår e-learning portal och säkerställa att innehållet är uppdaterat och anpassat för vår division samt se nya möjligheter i att kunna utveckla portalen för att främja lärande och utveckling.
Du är vår viktiga brygga internt till viktiga nyckelfunktioner både inom L&D områden men även till specialister i verksamheten, samt mot externa samarbetspartners.
Vad söker vi hos en Learning & Development Partner?
Erfarenhetsmässigt:
Du har erfarenhet av att arbeta med lärande och utveckling hos en organisation
Tidigare har du troligen arbetat inom HR området, och har ca 3-5 års erfarenhet av specialistkompetens för lärande och utveckling.
Det är meriterande om du tidigare har arbetat hos ett expansivt företag där du byggt upp ett utbildnings/utvecklingspaket från grunden.
Du har en högskole/universitetsexamen inom HR eller motsvarande.
Troligen har du arbetat både operativt och strategiskt inom HR området och är väl insatt i olika utbildningsmetoder och verktyg för lärande och utveckling.

Publiceringsdatum
2021-09-29

Dina personliga egenskaper
Du har förmågan att agera på eget initiativ för att få saker att hända, samtidigt som du noga avväger när du behöver involvera andra
Att driva projekt ser du som naturligt. Du har enkelt för att skapa ett projekt med tidsatta ramar och verkställer dina planer med engagemang och beslutsamhet
Du beskrivs som nyfiken. Du strävar efter att försöka hitta nya innovativa lösningar som kan appliceras på vår verksamhet och du har förmågan att tänka "utanför boxen"
Du har en naturlig fallenhet för pedagogik och hur man på bästa sätt får med sig sina åhörare på ett enkelt men kvalitativt sätt.
Som person är du en teamplayer och det genomsyrar hela ditt arbetssätt.
Du förstår och anammar ett helhetsperspektiv där du har enkelt för att samarbeta med andra Nordiska länder i koncernen och har en förmåga att se komplexitet och anpassa dig utefter det.
Digitalisering är någonting som du ser som en självklarhet i lärande och utveckling. Du strävar framåt efter att effektivisera och hita digitaliserade lösningar inom ditt område.
Övriga egenskaper:
Du talar svenska och engelska flytande i både tal och skrift.
System som tillhandahåller e-learning/digitala lösningar.
God datavana. Behärskar Microsoft Office Word, Powerpoint samt Excel.
Vad erbjuder vi dig?
Hos oss på SOS International erbjuder vi dig en varm atmosfär, där vi kollegor geniunt bryr oss om varandra. Vi har ett öppet arbetsklimat och tillsammans en framåtsträvande anda. Vi erbjuder dig en arbetsplats där ingen dag är den andra lik, där du som del av vårt team får utvecklas i din roll och ha möjligheten att påverka hur lärande och utveckling hos oss ska se ut. Du erbjuds givetvis trygga anställningsvillkor, där vi har kollektivavtal som vi förhåller oss till. Vår kärnverksamhet handlar om att hjälpa medmänniskor i bevärliga situationer. I ett arbete hos oss, kan du verkligen göra skillnad. Du kommer att rapportera till HR Manager Mobility Sweden, och arbeta på vårt nyrenoverade kontor i Danderyd samt även på distans vid behov.

Om tjänsten
Startdatum: Vi är relativt flexibla med startdatum, önskvärt är en start i januari 2022.
Omfattning: Tjänsten är en heltidstjänst (100 %) förlagd på vardagar. Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillämpad provanställning dem första 6 månaderna.
Intresserad?
Vänligen sök tjänsten på vår så snart du har möjlighet. Vi rekryterar löpande och bibehåller vår rätt att kunna tillsätta tjänsten redan innan sista ansökningsdag. Vid frågor kring tjänsten, vänligen kontakta oss på rekrytering-se@sos.eu.
Vi ser fram emot din ansökan,
/HR gänget!

SOS International is the leading assistance organisation in the Nordic region. From emergency centres in Denmark, Sweden, Norway and Finland, SOS International provides acute personal assistance all over the world 24/7/365. SOS International offers a wide range of solutions in the form of worldwide medical and travel assistance, roadside assistance and healthcare solutions. Our competent work force couting more than 1200 employees represents 30 nationalities and works our of five Nordic offices to meet our clients' needs within guaranteed efficiency, performance and cost targets every day.
SOS International is owned by 16 Nordic insurance companies and the combined case volume of these and other customer's places SOS International a/s as one of the world's largest assistance companies.
SOS International is ISO-certified. (9001 Quality Management System and 27011 Information Security Management System).
A staff of more than 860 people consisting of 30 different nationalities, who together speak more than 30 languages, work to meet our clients' needs within guaranteed efficiency, performance and cost targets.
We are a neutral outsourcing partner whose sole focus is to make our clients' services more profitable for them, and even more helpful and professional for their customers, employees and members.
Find out more on our webpage: www.sos.eu

Varaktighet, arbetstid
Heltid

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-10-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
SOS International AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "181522".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
SOS International AB (org.nr 556506-8581)

Arbetsplats
SOS International Swedish Branch AB

Jobbnummer
6003537

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SOS International AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SOS International AB: