Sommarvikarier till Kontaktcenter
Falu kommun / Butikssäljarjobb / Falun
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Falun,
Borlänge,
Säter,
Gagnef,
Hofors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Falu kommun i Falun,
Borlänge eller i
hela Sverige I Falu kommun finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter. Vi har ingenjörer, kommunikatörer, lärare, undersköterskor, projektledare och jurister samt 214 andra yrkesbefattningar. Vår vision är Ett större Falun. Vi ska vara enkla att samarbeta med och till nytta för faluborna. Vi gör skillnad och vi har jobb som märks. Vi är dessutom en arbetsgivare som vill ta tillvara våra medarbetares fulla kompetens - det vet vi leder till utveckling både för individen och för organisationen. För oss är det viktigt att ge våra medarbetare ett hållbart arbetsliv, vilket vi kallar "Balans i livet". Vi satsar alltså mycket på de mjuka värdena - hur människor mår, blir bemötta och kan växa - eftersom det är vår definition av att vara en riktigt bra arbetsgivare. I Falu kommun eftersträvar vi jämställdhet och vi ser gärna en personalsammansättning som speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar därför sökande som bidrar till detta.
Falu kommun har förbättrat tillgängligheten och servicen för Faluborna och skapat "en väg in". Vi söker nu engagerade, kommunikativa och serviceinriktade problemlösare till vårt kontaktcenter.
Våra åtta förvaltningar har vitt skilda uppdrag: vi bedriver utbildning och äldreomsorg, vi förbereder infrastruktur och ger bygglov, vi integrerar nyanlända och lånar ut böcker. Våra verksamheter berör alla Falubor och alla Falubor angår oss. Vår vision om ett större Falun har nu lett oss fram till en av kommunens absolut största satsningar - bildandet av ett kontaktcenter. Syftet är att göra kommunen mer tillgänglig för Falubor, besökare och näringsliv. Vi vill förenkla för faluborna genom att de alltid kan vända sig till ett ställe med sina frågor. Vi får också ordning på de kontakter som tas med kommunen.
Kontaktcenter ska vara till nytta för Faluborna och göra det lättare att samarbeta med Falu kommun.
Publiceringsdatum2019-02-04Dina arbetsuppgifterSom medarbetare i kontaktcenter är ditt uppdrag att i varje kontakt guida och vägleda människor. Detta innebär att du hela tiden har många kontaktytor och får ta emot frågor av olika karaktär varje dag. Främst sker kontakten via telefon, e-post, webb och sociala medier men du möter även de som kommer för att fysiskt besöka kommunen. Din arbetsplats kommer att vara under ständig förändring och vi vill att du bidrar till nya sätt att ha dialog med Faluborna. Du kommer att ingå i ett team av serviceproffs och tillsammans vill vi uppfattas som kompetenta, tillmötesgående och enkla att samarbeta med.
Du kommer till en fartfylld arbetsplats där du varvar rutinuppgifter med att stå inför situationer som kräver initiativförmåga och kreativitet. Arbetsuppgifterna i Kontaktcenter kommer att formas och utvecklas de närmaste åren allt eftersom fler uppgifter som idag sker i förvaltningarna kommer bli kontaktcenters uppdrag. Den gemensamma nämnaren i allt du gör är att fokusera på Faluborna och din huvuduppgift är att hjälpa dem. För att göra det kommer du att arbeta i olika verksamhetssystem, vara lyhörd och inte minst klara av att anpassa din kommunikation till människors olika förutsättningar.
Efter sommarvikariatet finns eventuellt möjlighet att bli anställd som timvikarie förutsatt att behovet i verksamheten finns.
Tillräckliga kvalifikationer
- Genomfört alt pågående studier på högskole-/eller universitetsprogram alternativt erfarenhet från någon form av kundtjänst/supportarbete inom området.
Dina personliga egenskaperFör att passa för denna tjänst krävs att du är flexibel, lösningsorienterad och har förmåga att hantera många olika typer av arbetsuppgifter åt gången. Du behöver ha intresse och engagemang för arbete med kunddialog och bemötande. Du är initiativrik och intresserad av att utveckla de processer vi har - allt för att förbättra servicen till Faluborna. Vidare är du serviceinriktad och social med hög samarbetsförmåga. Du behöver också vara lyhörd och kommunikativ samt ha förmåga att föra fram information på ett tydligt sätt på både svenska och engelska.
Det är meriterande om du har...
• Ytterligare språkkunskaper utöver svenska och engelska.
• Erfarenhet av informationssökning och kommunikation via internet och sociala medier.
• Vana av att arbeta i ärendehanteringssystem.
• Erfarenhet av att arbeta med kunddialog och bemötande.
• Kunskap om Falu kommun som organisation.
• Intresse och kunskap om samhället i stort.
Anställningsvillkor
Tjänsterna är semestervikariat på heltid under sommaren 2019. Kopior på betyg lämnas till Falu kommun i samband med intervju.
Upplysningar
Kristina Knutsson Sjölund, chef kontaktcenter: 023-866 69
Fackliga företrädare
Christina Johansson, Vision: 023-821 10
Övrig informationAnnonssäljare undanbedes vänligt men bestämt
Arbetsplats
Teatergatan 3
79162 Falun
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Visstid 11 dagar - 3 månader.
Ersättning•
Fast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-02-18
Ange följande referens när du ansöker: 4021245465
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFalu kommun
AdressFalu kommun
Falu kommun
79183 Falun
KontorsadressTeatergatan 3, 79162 Falun
Jobbnummer 4591159
Observera att sista ansökningsdag har passerat.