Sökes IT-Tekniker Call Group
Steria / Supportteknikerjobb / Danderyd
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Danderyd,
Solna,
Sundbyberg,
Lidingö,
Sollentuna eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Steria i Danderyd,
Stockholm,
Sundsvall eller i
hela Sverige Om Steria:
www.steria.com, www.steria.seSteria är en ledande europeisk leverantör av kompletta IT-tjänster för företag som ser ny teknik som en viktig del av affärsstrategin. Steria lägger stor vikt vid att bygga strategiska partnerskap med kunder inom utvalda branscher: offentlig sektor, finans, telekommunikation, energi och transport. Företaget erbjuder konsulttjänster för kundernas kärnverksamhet, utvecklar deras IT-system och sköter driften. I oktober 2007 förvärvade Steria det brittiska företaget Xansa. Den nya koncernen har mer än 19 000 medarbetare i 16 länder, varav 5000 i Indien. Steria omsatte 1,8 miljarder euro under 2008. Koncernen har sitt huvudkontor i Paris och är noterade på Parisbörsen Euronext.
I Sverige erbjuder vi konsult- och systemintegrationstjänster samt lösningar inom IT-säkerhet, infrastruktur och drift- & övervakning. Vi är ca 140 anställda och omsätter ca 250 miljoner kronor.
Vill du gå vidare mot nya utmaningar som tekniker i en spännande IT-miljö?
Då kanske du är rätt för oss. Steria är mitt i en spännande förändringsprocess där alla medarbetares engagemang är en framgångsfaktor.
• *** Vilka är vi? ****
Steria har över 40 års erfarenhet av planering, utveckling och drift av effektiva IT-lösningar för stora verksamheter. Med mer än 19 000 medarbetare i 16 länder och ca 140 kollegor i Sverige är vi tillräckligt starka för att framgångsrikt lyckas med stora åtaganden – samtidigt som vi är tillräckligt små lokalt för att verkligen bry oss om våra kunder och medarbetare.
• *** Vad erbjuder vi? ****
Hos oss får du arbeta med några av vår tids mest spännande IT- och förändringsprojekt som är av avgörande betydelse för våra kunders verksamhet. Du blir del av ett professionellt, men informellt och personligt team där alla bidrar till framgång. Ditt arbete och engagemang blir betydelsefullt för helheten.
• *** Vem söker vi? ****
Vi söker nu en tekniker till vår Call Group (första linjen) i Stockholm. Tjänsten innebär att lösa de ärenden som kommer in till vår supportorganisation via telefon, epost och webb. I Call Group applicerar vi lösningar på kända fel eller fångar kundens problembild och lämnar ärendet vidare till någon expertgrupp för lösning. Du arbetar direkt mot våra kunder så det är mycket viktigt att du kan kommunicera tydligt och på ett pedagogiskt sätt. Du är en teamspelare som har god förmåga att identifiera kundens problem, är ordningsam och ansvarsfull.
Erfarenhet från arbete med support eller callcenter är ett krav. Viktigt är också att du har en förmåga att förstå kundens behov samt kan förklara teknik på ett enkelt och tydligt sätt. Du behöver kunna svenska och engelska. Talar du dessutom något annat av de nordiska språken är det ett stort plus. Är du van att hantera många saker samtidigt och brinner för att ge service och kommunicera med användare på alla nivåer då är detta rätt arbete för dig.
Låter det intressant? Vill du vara med i ett riktigt kompetent och härligt gäng så tveka inte att kontakta oss!
Frågor kring Steria och anställningsvillkor:
Marie Förborgen, Human Resources Manager 08-622 43 10
Frågor kring teknisk kompetens:
Hanna Lindmark, Servicedesk Manager, 08-622 43 49
Facklig företrädare Unionen, Stockholm:
Benny Berggren, 08-622 43 05
Läs mer och lämna din ansökan på
www.steria.se/jobbRekrytering sker löpande.
Publiceringsdatum2009-12-03Arbetstider och omfattningTillsvidare
ErsättningSå ansöker duSista dag att ansöka är 2010-01-01
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktFöretagSteria
AdressSteria
Box 544
18215 Danderyd
Jobbnummer 547166
Observera att sista ansökningsdag har passerat.