Socialt ansvarig samordnare

Strömstads kommun, Socialförvaltningen central administration / Organisationsutvecklarjobb / Strömstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Strömstad, Tanum, Dals-Ed, Munkedal, Bengtsfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Strömstads kommun, Socialförvaltningen central administration i Strömstad

Strömstads kommun är en liten och nära organisation där alla är viktiga och arbetar tillsammans för att leverera bästa möjliga service.

Inom Socialförvaltningen arbetar vi tillsammans för att de vi är till för ska ges möjlighet att leva ett bra liv utifrån sina unika förutsättningar. Varje dag skapar vi mening i vardagen, ger stöd där det behövs och tar ansvar för att skapa trygghet och ett gott liv hela livet.

Du kommer tillhöra socialförvaltningens stab som är direkt underställd förvaltningschef. Socialförvaltningens stab sitter i Stadshuset. Vi arbetar bland annat med administration, kvalitetskontroll, ekonomi, utveckling samt att vi fungerar som en länk mellan politiken och förvaltningen.

Publiceringsdatum
2023-07-12

Arbetsuppgifter
Vi söker nu dig som vill ta arbetet som socialt ansvarig samordnare (SAS) för att bidra till att förändra och effektivisera förvaltningens arbetsflöden. SAS har en övergripande och strategisk funktion för kvalitetsstyrning inom socialtjänstens verksamhetsområden utifrån gällande lagar och föreskrifter. I uppdraget ingår att genomföra utredningar och granskningar, till exempel Lex Sarah som syftar till att säkerställa att verksamheterna följer de lagar, föreskrifter, mål, riktlinjer och beslut som gäller inom socialtjänstens område.

Du ger stöd till verksamhetsansvariga vid bedömning och planering av förbättringsåtgärder efter utredningar. Tillsammans med förvaltningens MAS (medicinskt ansvarig sjuksköterska) samverkar du vid granskning och utredning som berör både socialtjänst och hälso- och sjukvård samt vid gemensamma kvalitetsrapporter.

I tjänsten ingår även uppdraget som utredare, där du tar fram verksamhetsrapporter och analyser av resultaten. Vidare utreder du och samordnar beslutsunderlag samt ger förslag på utveckling/förbättringar för Socialförvaltningens verksamheter. Du ansvarar för kvalitetsledningssystemet och för att utveckla systemet tillsammans med förvaltningsledningen.

Vi erbjuder dig ett intressant jobb i ett tight team som stöttar varandra. Du kommer få många kontaktytor och varierad arbetsvardag. Trivs du i en nyckelroll där kvalitetsarbete och utveckling är i fokus ska du ta chansen att söka!

Kvalifikationer
• Socionomexamen eller annan högskoleexamen som arbetsgivaren bedömer relevant.
• Väl förtrogen med lagstiftningen SOL, LVM, LVU och LSS, samt flerårig vana av handläggning och dokumentation inom det sociala området.
• Socialstyrelsens arbetsmetoder så som IBIC och BBIC är en bas i våran förvaltning och det är en fördel om du har kunskap om dessa metoder.
• Yrkeserfarenhet av kvalificerat utredningarbete och verksamhetsutveckling samt kunskap om tjänstedesign.
• Obehindrade kunskaper i svenska språket med mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
• Van användare av digitala system som stöd i arbetet.
• Tidigare erfarenhet av arbete med tillsyn och granskning, gärna som SAS, ser vi som meriterande.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och du som söker tar egna initiativ och stimuleras av att bidra till en effektiv, kvalitetsmedveten organisation. Du är van vid att arbeta självständigt och tar stort ansvar för organisering och prioritering av arbetsuppgifter.

Vi ser att du motiveras av tydligt definierade mål och har förmåga att omvandla dessa till konkret handling. Med fokus på målet kan du omprioritera arbetet vid ändrade förutsättningar eller behov. Du följer upp och rapporterar resultat och måluppfyllelse. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten. Du har en öppen och positiv attityd då du har brukarens/kundens behov som utgångspunkt för ditt agerande.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-08-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C148984/2023".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Strömstads kommun (org.nr 212000-1405)

Arbetsplats
Strömstads kommun, Socialförvaltningen central administration

Kontakt
Verksamhetschef
Joakim Möller
joakim.moller@stromstad.se
0526-19066

Jobbnummer
7958766

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Strömstads kommun, Socialförvaltningen central administration

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Strömstads kommun, Socialförvaltningen central administration: