Socialsekreterare till Funktionshinderenheten

Göteborgs Stad, SDF Centrum / Administratörsjobb / Göteborg
2014-04-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socialsekreterare till Funktionshinderenheten" (publicerad 2015-03-17) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs Stad, SDF Centrum i Göteborg

CENTRUM är en av 10 stadsdelsförvaltningar i Göteborg. Vi är drygt 2 000 anställda och vårt uppdrag är att ge kommunal service av hög kvalitet. Vi erbjuder allt från förskola till äldreomsorg åt Centrums 59 000 invånare, men ger också service till alla de som besöker stadsdelen för att ta del av kulturutbud och aktiviteter. Förvaltningen styrs av en politisk nämnd. Vi beaktar mångfaldsperspektivet vid rekrytering, för att bättre spegla befolkningsstrukturen i Göteborg.

Publiceringsdatum
2014-04-07

Arbetsuppgifter
Vi söker dig som vill arbeta på vår Funktionshinderenhet och ingå i en arbetsgrupp med 1,e socialsekreterare och 13 socialsekreterare. Du kommer att kartlägga, utreda behov, bedöma samt fatta beslut om bistånd och insatser enligt socialtjänstlagen (SOL) och lag om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS).
Tjänsten består till största delen av barn- och ungdomsärenden.
Du ska med hjälp av din kunskap, kreativitet och ett bra bemötande se till att människor med funktionsnedsättningar, oavsett ålder, får den hjälp och det stöd de behöver för att kunna leva ett så självständigt liv som möjligt utifrån sina förutsättningar.
En viktig del i tjänsten är att samverka med externa och interna samverkansparter som är viktiga utifrån den enskildes livssituation.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är socionom eller har utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig samt en god kunskap om olika funktionsnedsättningar och dess konsekvenser för den enskilde.
Du har en god förmåga att uttrycka dig muntligt och skriftligt.
Du ska kunna tolka lagar och riktlinjer för att arbeta med en korrekt myndighetsutövning.
Du är strukturerad och tydlig, har ett bra bemötande och har lätt för att skapa relationer.
Du är positiv och ser möjligheter istället för problem, är självständig, tänker nytt och är bra på att samverka/samarbeta.
Vi vill att du har ett tydligt brukar- och anhörigperspektiv i ditt arbetssätt och att du känner samhörighet med oss i stadens fyra förhållningssätt.
Vi vill att du medverkar till ett bra arbetsklimat på arbetsplatsen. Vi vill att du har tidigare erfarenhet av arbete med myndighetsutövning utifrån SOL och LSS.
Vi ser det som en fördel om du tidigare har arbetat i datasystemet Treserva.
Vid arbete med barnärenden så tycker vi att det är en fördel om du har erfarenhet av arbete med barn eller att du har erfarenhet av barn i din närhet.

Arbetstider och omfattning
Heltid. 100% Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde 2014-06-01 eller enligt överenskommelse

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-04-21
Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden. Skicka in din ansökan så snart som möjligt.
Ange följande referens när du ansöker: A385596
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Katarina Hedberg, Enhetschef 031-3657687 katarina.hedberg@centrum.goteborg.se
Susanne Andersson, Tf 1:e socialsekreterare 031-365 75 30

Facklig kontakt
Katarina Åkermo, Vision 031-3657059
Maja Ljutic Loberg, Akademikerförbundet SSR 031 / 368 57 53

Företag
Göteborgs stad, SDF Centrum

Adress
Göteborgs stad, SDF Centrum

Jobbnummer
1832933

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs Stad, SDF Centrum

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs Stad, SDF Centrum: