Socialsekreterare

Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen / Administratörsjobb / Partille
2014-05-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socialsekreterare" (publicerad 2023-05-23) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Partille, Göteborg, Lerum, Mölndal, Härryda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen i Partille

Partille kommuns vision är att man ska leva mitt i det goda livet. Våra 36 000 invånare och människor som arbetar och verkar i kommunen ser vi som våra kunder. Det är upp till oss 2 500 anställda, att leverera kvalitet och service som innebär att det ska vara gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Internt arbetar vi med en gemensam kultur för alla anställda som rustar oss för uppdraget. Värdeorden i kulturarbetet är allas lika värde, delaktighet, fokus, ordning och reda, professionalism och ärlighet.

Publiceringsdatum
2014-05-08

Arbetsuppgifter
Enheten för ekonomiskt bistånd i Partille Kommun har under senare år aktivt utvecklat samarbetet med arbetsförmedling, försäkringskassa, sjukvård och övriga aktörer som kan vara aktuella att samverka med när en person är i behov av rehabilitering. Partille ingår också i finansiell samordning inom rehabilitering tillsammans med kommunerna Lerum, Mölndal, Alingsås och Härryda. Som resurs har vi även arbetsmarknadsenhet.

Arbetet i gruppen har två inriktningar:
Som socialsekreterare i vår rehabiliteringsgrupp arbetar du i nära samarbete med ovan nämnda aktörer med ett mer långsiktigt perspektiv för att den enskilde skall komma ut i egen försörjning. Som socialsekreterare i mottagningsgruppen arbetar du med tidsbokning, information, nybesök samt grundutredningar. Alla handläggare har ett egenförsörjningsperspektiv i fokus med brukaren i centrum.

Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kvalifikationer
• Den vi söker har socionomexamen och bör ha erfarenhet av myndighetsutövning framförallt då det gäller försörjningsstöd.
• Du skall ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
• Du skall ha ett helhetsperspektiv på socialt arbete och kunna arbeta effektivt och självständigt med handläggningen.
• Den vi söker är strukturerad och flexibel och har god samarbetsförmåga.

Personlig lämplighet värderas högt. Erfarenhet av datasystemet Treserva är meriterande.

Vi kan erbjuda en arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter, "högt i tak", trevliga kollegor och processhandleding.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2014-08-11 , upphör: 2015-01-31

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-05-28
Ange följande referens när du ansöker: A395261
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sofia Frederiksen Angervall, Enhetschef 031 792 10 70

Företag
Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen

Adress
Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen
Gamla Kronvägen 34
43382 Partille

Kontorsadress
Gamla Kronvägen 34 43382 Partille

Jobbnummer
1866566

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen: