Socialsekreterare
Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen / Administratörsjobb / Partille
2014-05-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socialsekreterare" (publicerad 2023-05-23) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Partille,
Göteborg,
Lerum,
Mölndal,
Härryda eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen i Partille Partille kommuns vision är att man ska leva mitt i det goda livet. Våra 36 000 invånare och människor som arbetar och verkar i kommunen ser vi som våra kunder. Det är upp till oss 2 500 anställda, att leverera kvalitet och service som innebär att det ska vara gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Internt arbetar vi med en gemensam kultur för alla anställda som rustar oss för uppdraget. Värdeorden i kulturarbetet är allas lika värde, delaktighet, fokus, ordning och reda, professionalism och ärlighet.
Publiceringsdatum2014-05-08ArbetsuppgifterEnheten för ekonomiskt bistånd i Partille Kommun har under senare år aktivt utvecklat samarbetet med arbetsförmedling, försäkringskassa, sjukvård och övriga aktörer som kan vara aktuella att samverka med när en person är i behov av rehabilitering. Partille ingår också i finansiell samordning inom rehabilitering tillsammans med kommunerna Lerum, Mölndal, Alingsås och Härryda. Som resurs har vi även arbetsmarknadsenhet.
Arbetet i gruppen har två inriktningar:
Som socialsekreterare i vår rehabiliteringsgrupp arbetar du i nära samarbete med ovan nämnda aktörer med ett mer långsiktigt perspektiv för att den enskilde skall komma ut i egen försörjning. Som socialsekreterare i mottagningsgruppen arbetar du med tidsbokning, information, nybesök samt grundutredningar. Alla handläggare har ett egenförsörjningsperspektiv i fokus med brukaren i centrum.
Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kvalifikationer• Den vi söker har socionomexamen och bör ha erfarenhet av myndighetsutövning framförallt då det gäller försörjningsstöd.
• Du skall ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
• Du skall ha ett helhetsperspektiv på socialt arbete och kunna arbeta effektivt och självständigt med handläggningen.
• Den vi söker är strukturerad och flexibel och har god samarbetsförmåga.
Personlig lämplighet värderas högt. Erfarenhet av datasystemet Treserva är meriterande.
Vi kan erbjuda en arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter, "högt i tak", trevliga kollegor och processhandleding.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2014-08-11 , upphör: 2015-01-31
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-05-28
Ange följande referens när du ansöker: A395261
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSofia Frederiksen Angervall, Enhetschef 031 792 10 70
FöretagPartille kommun, Social- och arbetsförvaltningen
AdressPartille kommun, Social- och arbetsförvaltningen
Gamla Kronvägen 34
43382 Partille
KontorsadressGamla Kronvägen 34 43382 Partille
Jobbnummer 1866566
Observera att sista ansökningsdag har passerat.