Socialsekreterare
Göteborgs Stad, SDF Lundby / Administratörsjobb / Göteborg
2014-05-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socialsekreterare" (publicerad 2015-02-27) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs Stad, SDF Lundby i Göteborg Lundby är en snabbt växande stadsdel. Här byggs mycket nytt och vi har i dag cirka 44 000 invånare. Förvaltningens 2 200 medarbetare arbetar tillsammans för att möta invånarnas behov av service. Vårt mål är att skapa en sammanhållen stadsdel, där människor har goda och rättvisa levnadsvillkor och upplever delaktighet.
Publiceringsdatum2014-05-06ArbetsuppgifterSom socialsekreterare är din uppgift att utreda, fatta beslut och följa upp insatser enligt LSS och SoL samt ansvara för information under pågående utredning. Arbetet utgår från ett helhetsperspektiv kring den enskilde och med dennes behov i centrum. Detta sker i samarbete med aktörer såsom anhöriga, andra vårdgivare och myndigheter som den enskilde har kontakt med.
På enheten har vi fokus på det interna förändrings- och utvecklingsarbetet, att effektivisera, förändra och utveckla verksamhet och metoder till gagn för Lundbybon. Förutom intressanta arbetsuppgifter erbjuder vi dig ett arbete i en miljö som präglas av höga professionella ambitioner, möjligheter till egen utveckling och ett gott kamratskap. På enheten arbetar 12 socialsekreterare, förste socialsekreterare och enhetschef.
Vi ser mångfald som en framgångsfaktor för en högre kvalitet gentemot de vi är till för och i vårt interna utvecklingsarbete.
Friskvård är viktigt för oss. Vi har rökfri arbetstid och alla anställda har tillgång till ett brett utbud av tränings- och kulturaktiviteter.
När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringsystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker.
KvalifikationerVi söker dig som har socionomexamen, examen från sociala omsorgsprogrammet eller annan likvärdig utbildning. Du bör ha dokumenterad kunskap om regelverket (LSS/SoL) samt aktuell erfarenhet av myndighetsutövning inom (LSS/SoL). Det är meriterande med erfarenhet av verksamhetsområdet funktionsnedsättning och särskilt inom området psykiska funktionsnedsättningar. Vidare är det meriterande att ha erfarenhet om aktuell kunskap i teori/forskning inom området.
Arbetet kräver förmåga att väga samman information och att göra omdömesgilla bedömningar. Du är ansvarstagande och strukturerad, och mån om att ditt arbete håller hög kvalitet. Du skapar bra möten med människor, du ser relationer i sitt rätta perspektiv och skiljer på det personliga och det professionella. Du samarbetar väl och upprätthåller goda relationer med medarbetare, myndigheter, vårdgivare och andra parter som du har kontakt med i ditt dagliga arbete. Du är tydlig i din kommunikation och kommer med egna reflektioner och förslag på hur verksamheten kan utvecklas. Det är meriterande om du har erfarenhet av verksamhetssystemet Treserva.
För tjänsten fordras B-körkort.
Arbetstider och omfattningHeltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2014-06-01 , upphör: Tjänsten sträcker sig som längst till och med 2015-01-30.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-05-20
Ange följande referens när du ansöker: A394636
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMaria Enbuske, Enhetschef 031-366 75 83
FöretagGöteborgs stad, SDF Lundby
AdressGöteborgs stad, SDF Lundby
Stadsledningskontoret
40482 GÖTEBORG
KontorsadressKöpmansgatan 20 GÖTEBORG
Jobbnummer 1863675
Observera att sista ansökningsdag har passerat.